دارویی برای درمان سرطان غدد لنفاوی و نوعی سرطان خون

بر اساس اعلام اداره ملی داروهای پزشکی، چین اجازه دسترسی عمومی به داروی جدید درمان سرطان را صادر کرده و این دارو به بازار عرضه شده است. این دارو که به شکل کپسول و با نام علمی و تجاری Brukinsa (zanubrutinib) معرفی شده، توسط شرکت بیوتکنولوژی BeiGene تولید شده است.

این دارو برای معالجه بیماران بزرگسال مبتلا به لنفوم سلولی (MCL) تجویز می‌شود که حداقل یک درمان قبلی مرتبط با سرطان را دریافت کرده‌اند و همچنین برای بیماران بالغ مبتلا به لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL) یا لنفوم لنفوسیتیک کوچک (SLL) نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

این دارو پس از انجام روش‌های استاندارد بررسی اولویت، تأیید شده و طبق گفته دولت، شرکت سازنده آن باید آزمایش‌های بالینی تأییدکننده این دارو را همچنان ادامه دهد.

به باور پژوهشگران، این دارو گزینه درمانی مهمی برای بیماران مبتلا به سرطان بافت‌ها و غدد لنفاوی است. وو شیاوبین (Wu Xiaobin)، مدیر شرکت پژوهش‌های داروئی BeiGene در این رابطه اعلام کرد كه مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با ساخت و توسعه این دارو بیش از هشت سال به طول انجامیده و حدود 25 کار آزمایی بالینی در بیش از 20 كشور جهان انجام شده است.

در این پژوهش هشت ساله، بیش از 500 متخصص بین‌المللی بالینی شرکت داشته‌اند. بر این اساس همچنین اعلام شد که بیش از 1700 بیمار در سراسر جهان توسط این دارو مورد آزمایش قرار گرفته و تأثیر آن روی بیماری و روند درمانی آن مشخص به طور دقیق بررسی شده است.

گفتنی است چندی پیش این دارو از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده آمریکا نیز به عنوان روش درمانی برای MCL در بیماران بالغ که حداقل یک درمان قبلی را دریافت کرده بودند، مجوزهای لازم را دریافت کرده بود.

وانگ ژی وی (Wang Zhiwei)، معاون شرکت دارویی BeiGene نیز در این رابطه گفت: خط تولید این شرکت در شهر سوژو (Suzhou) واقع در استان جیانگ سو (Jiangsu) در شرق چین راه اندازی شده و این مجموعه قادر است به طور سالانه 100 میلیون کپسول دارای تولید سالانه 100 میلیون کپسول Brukinsa (zanubrutinib) را تولید کند که این میزان می‌تواند تقاضای بازار داخلی و همچنین بازار بین‌المللی را تأمین و تضمین کند.

به گزارش سیناپرس، سرطان لنفوم نوعی سرطان خون است که طی سال‌های اخیر شیوع فزاینده‌ای در جهان داشته است.لنفوم، سرطان سیستم لنفاوی است که بخشی از شبکه مبارزه با میکروب بدن است. سیستم لنفاوی شامل غدد لنفاوی، طحال، غده تیموس و مغز استخوان است. لنفوم می تواند بر همه آن نواحی و همچنین سایر ارگان های بدن تاثیر بگذارد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا