الزامی شدن درس مبانی طب سنتی برای دانشجویان علوم پزشکی

تمامی دانشجویان دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) صرف نظر از سال ورود به تحصیل ملزم به گذراندن دو واحد درس آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل هستند.

بر اساس ابلاغ معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی برنامه آموزشی جدید و دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برنامه آموزشی جدید، با توجه به اینکه در برنامه آموزشی آنها این درس گنجانده شده است و مطابق برنامه آموزشی این درس را می  گذرانند ملزم به اخذ مجدد این درس نیستند.

دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برنامه آموزشی قدیم چنانچه ۲ واحد درس طب سنتی و طب مکمل از جدول دروس اختیاری را گذرانده باشند، ملزم به اخذ مجدد این درس نیستند و در غیر این صورت ملزم به گذراندن این درس هستند.

دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی برنامه آموزشی قدیم و دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی که در برنامه آموزشی آنها این درس گنجانده نشده است، ملزم به گذراندن این درس (اضافه بر سقف واحدهای مصوب دوره) در طول آموزشی هستند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این ابلاغ تاکیده کرده است جهت جلوگیری از افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان، فراغت از تحصیل دانشجویانی که نیم سال جاری آخرین نیم سال تحصیلی آنها است و موفق به اخذ و گذراندن این درس نشده اند، بلامانع است.

همچنین با توجه به وضعیت بیماری کرونا و تاثیرات آن بر روند آموزشی ترم جاری و ترم آتی برای تمامی دانشجویانی که تا پایان سال جاری فارغ التحصیل می شوند، نیازی به گذراندن درس مذکور نخواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا