ترامپ از دستاوردهای ناسا و اسپیس ایکس سوءاستفاده می کند

به تازگی هزاران نفر امضای نامه ای از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهند تا از دستاوردهای ناسا و اسپیس ایکس به نفع خود سوء استفاده نکند.

این نامه در واکنش به ویدئوی «Make Space Great Again» است که کمپین انتخابات ریاست جمهوری ترامپ آن را منتشر کرد. در این ویدئو بخش هایی از  عملیات پرتاب کپسول کرو دارگون اسپیس ایکس همراه ۲ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد.

البته این ویدئو به دلیل نقض قوانین کپی رایت و استفاده از محتوای ناسا از توئیتر و شبکه های اجتماعی دیگر حذف شد زیرا ناسا اعلام کرد قوانین تبلیغاتی این سازمان درباره شیوه نشان دادن فضانوردان در رسانه ها را شکسته است. اما دلیل واقعی حذف آن مشخص نیست.

اریک برگر یکی از دبیران وب سایت آرس تکنیکا با انتشار لینک این نامه در توئیتر نوشت: افرا زیادی در ناسا و اسپیس ایکس از این ویدئو تبلیغاتی آزرده شده اند.

 این ویدئو در سوم ژوئن ساخته شد و در آن تلمیح شده که اعتبار آغاز دوباره فرایند ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا فقط به دولت ترامپ تعلق دارد.

اما در نامه مذکور آمده است: این تلمیح نادرست است. برنامه خدمه تجاری ناسا از دوران ریاست جمهوری اوباما  و در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده است.  هرگونه تلمیحی که نشان دهد یک فرد مسئول عملیات پرتاب فضانوردان به فضا( با همکاری ناسا و اسپیس ایکس) است، بی احترامی به محققانی به حساب می آید به موفقیت آن کمک کرده اند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا