ششمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی مجازی برگزار می‌شود

ایده وب‌پژوهی با رویکرد پژوهش در تمام ابعاد حوزه وب، در سال 1394 مطرح شد و همزمان با شکل گیری مرکز وب‌پژوهی در این دانشگاه، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی وب پژوهی نیز تاسیس گردید. این کفرانس بین‌المللی از معدود کنفرانس‌های کشور است که مورد تایید IEEE بوده و مقالات پذیرفته شده آن در پایگاه  IEEE Xplore نمایه می‌گردد. افزون براین مقالات فارسی کنفرانس نیز  هرساله توسط پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی   (SID) و پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود.

تاکنون  پنج دوره این کنفرانس به شکل متوالی با موفقیت برگزار شده است و طبق روال سال‌های گذشته  نیز مقرر بود؛ ششمین دوره کنفرانس در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه  سال‌جاری برگزار گردد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تصمیم بر آن شد که ششمین دوره کنفرانس به صورت مجازی و در تاریخ 22 خردادماه برگزار شود.

بنابر اعلام دبیرخانه دائمی کنفراس وب‌پژوهی؛در ششمین دوره این کنفرانس مجموعا 149 مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی دریافت شده است که  از این تعداد 63 مقاله به شکل ارائه شفاهی و 30 مقاله به شکل ارائه پوستر پذیرفته شدند. همچنین 22 مقاله برگزیده که امتیازات بیشتری در داوری‌ها کسب کرده اند، در روز برگزاری کنفرانس (22 خرداد) به شکل مجازی ارائه خواهند شد. سخنران کلیدی ششمین کنفرانس وب پژوهی -پروفسور بهمن جوادی از دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا – نیز با مقاله «رایانش ابری و کاربردهای هوشمند» به شکل مجازی در کنفراس حضور می‌یابد.

لازم به یادآوری است؛ دکتر سید سعید هاشمی –ریاست کنفرانس را بر عهده داشته  و دکتر محمد جواد شایگان‌فرد دبیر ششمین دوره کنفراس خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند؛ به پایگاه کنفرانس وب‌پژوهی‌ به نشانی http://iranwebconf.ir مراجعه نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا