شاخص عملکرد محیط زیست جهانی کشورها رونمایی شد

نرگس صفار گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index – EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان‌ و ارتقای وضعیت زیست ‌بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده‌بندی جهانی بر اساس این شاخص بین‌المللی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها وضعیت محیط زیست آنان است و نتیجه آن هر دو سال یکبار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می‌شود.
سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخته شده است و کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوییس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ۲۰۲۰ EPI ،  با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸ ، نسبت به سال ۲۰۱۸ (رتبه ۸۰) از وضعیت بهتری برخوردار شده است. مقدار شاخص EPI از صفر تا ۱۰۰ تعیین شده و امتیاز ۱۰۰ بهترین و صفر بدترین وضعیت محیط زیست است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا