رشد هزار برابری استارتاپ‌های آموزشی در زمان کرونا

دکتر سورنا ستاری امروز در نشست با مدیران استارتاپ‌های حوزه آموزشی با بیان اینکه همه حوزه‌ها در زمان شیوع کرونا دچار سردرگمی شدند، افزود: یکی از حوزه‌هایی که بیشترین درگیری را داشت، حوزه آموزشی بود و استفاده از فضای مجازی در آموزش که باید از ۱۰ سال قبل اتفاق می‌افتاد با شیوع این ویروس فرصتی برای توسعه زیر ساخت‌های آموزش مجازی ایجاد شد.

وی با اشاره به توسعه شبکه شاد در آموزش و پرورش، اظهار کرد: این شبکه هر چند که نیازمند توسعه بیشتر و اضافه کردن آپشن‌های بیشتری بود، ولی گام مثبتی در توسعه آموزش‌های مجازی است.

ستاری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با ۱.۵ میلیون نیروی انسانی و ۱۵ میلیون دانش آموز ابعاد وسیعی دارد و در این ابعاد اقتصاد وسیعی برای استارتاپ‌های حوزه آموزش است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه استارتاپ‌های حوزه آموزشی در شرایط کرونا رشد هزار برابری را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و با همکاری وزارت آموزش وپرورش فعالیت این استارتاپ‌ها توسعه یابد.
ستاری یکی از خطرات حوزه آموزش مجازی را از دسترس خارج شدن سیستم آموزشی دانست و یادآور شد: از دست رفتن سیستم آموزش مجازی از خطرات جانبی آموزش مجازی است؛ از این رو باید این سیستم همواره در حال تکامل باشد تا بتوانیم محتوای مناسب و با کیفیت ارائه دهیم.

وی ایجاد عدالت آموزشی را از مزایای فضای مجازی نام برد و گفت: از طریق آموزش‌های مجازی محتوای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان ساکن در روستاها تا دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در بهترین مدارس تهران قرار خواهد گرفت.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه آموزش مجازی رخ داده است، اظهار کرد: در گذشته با هزینه‌های گزاف همایش برگزار می‌شد، ولی در حال حاضر با فضای مجازی توانستیم با ۱۲ هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که آموزش و پرورش در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده تا سال تحصیلی جدید زیر ساخت‌های آموزش مجازی را توسعه دهد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا