پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد

محققان دریافتند که میزان فعالیت‌های بدنی با  کاهش خطر مرگ به هر علتی، ارتباط مستقیم دارد.این محققان در یک مطالعه که در یک دوره ۱۰ ساله انجام شد، هزاران فرد ۶۵ تا ۸۴ سال را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

نتایج نشان داد افرادی که فعالیت‌های بدنی زیادی نداشتند، میزان مرگ و میر سالیانه آن‌ها ۲.۹ درصد بود.این در حالی است که این رقم در افرادی که از نظر فیزیکی فعال بودند، به ۱.۷ درصد رسید.

محققان آمریکایی در این پژوهش بیش از دو هزار آمریکایی را تحت آزمایش اسکن "انسداد کلسیم شریان"(پلاکی در عروق که می‌تواند خون‌رسانی را متوقف کند) قرار دادند. این اتفاق یکی از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی است. چرا که رسوب کلسیم جریان خون در رگ‌های خونی قلب را مسدود می‌کند. اگر خون در اطراف این رگ‌ها گردش نکند، اکسیژن‌رسانی صورت نگرفته و می‌تواند برای فرد کشنده باشد.

در این پژوهش علاوه بر میزان فعالیت‌های فیزیکی، معیارهای دیگر سلامتی افراد مانند فشار خون، قد و وزن مورد بررسی قرار گرفت.سابقه بیماری دیابت، فشار خون بالا و یا مصرف دخانیات هم از این افراد پرسیده شد.

از آنجا که مدت زمان انجام این پژوهش طولانی بود، در طول این زمان ۲۳ درصد افرادی که در ابتدا در آزمایش حضور داشتند، فوت شدند. این میزان مرگ و میر در سال به طور متوسط به ۲.۳ درصد رسید.میزان مرگ میان افرادی که خیلی فعال نبودند، در هر سال ۲.۹ درصد بود.

ولی میزان مرگ و میر در میان افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند(حداقل دو ساعت و نیم تمرین هوازی درهفته) به ۱.۷ درصد رسید.

افرادی که "انسداد کلسیم شریان" آن‌ها پایین (۹۹-۰) بود، صرف نظر از فعالیت بدنی، مرگ و میر در آن‌ها کم بود.در عوض، در بیمارانی که "انسداد کلسیم شریان" در آن‌ها متوسط( ۱۰۰-۳۹۹) بود، اگر فرد فعالیت بدنی کمی داشت، خطر مرگ دو برابر شد. اگر میزان "انسداد کلسیم شریان" افراد بالای ۴۰۰ بود، نرخ مرگ و میر به ۲.۳۵ افزایش یافت.