اعطای ۷۰۰ میلیاردی تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

دکتر محمد سپهر با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تمامی منابع در اختیار خود را به شرکت‌های متقاضی ارائه کرده است، افزود: سال گذشته این صندوق براساس منابع داخلی، خط اعتباری و دیگر سرمایه‌های در اختیار حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴۷۵ فقره تسهیلات اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه کمترین میزان اعطای تسهیلات این صندوق مبلغ ۴ میلیون تومان و بیشترین آن به مبلغ ۲ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۶۷۰ درخواست اعطای تسهیلات به صندوق اعلام شد که حدود ۷۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

سپهر، خاطر نشان کرد: کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در سال ۹۸ حدود ۳۰ جلسه برگزار کرد که در این جلسات ۳۳ پروژه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۷ پروژه تایید و قرارداد سه پروژه به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال منعقد شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد با بیان اینکه علاوه بر آن چهار پروژه دیگر نیز در مسیر مذاکره قرار دارند تا با جلب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد این پروژه‌ها نیز منعقد شود، یادآور شد: برنامه داریم در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه سرمایه‌گذاری ریسک پذیر نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم.

سپهر، اولویت این صندوق برای اعطای تسهیلات را بر اساس منابع داخلی، حمایت از شرکت‌های منطقه به خصوص استان یزد دانست و ادامه داد: اما صندوق در حوزه خط اعتباری محدودیتی ندارد و برای کل کشور این خدمات ارائه می‌شود، به گونه‌ای که ۵۰ فقره تسهیلات خط اعتباری این صندوق به شرکت‌های متقاضی سراسر کشور اعطا شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در پارک علم وفناوری هرمزگان، گفت: این صندوق از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان، مراکز رشد قشم و پارک بیوتکنولوژی قشم حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه ۶ دانشگاه استان سهامدار صندوق پژوهش و فناوری یزد هستند، گفت: این صندوق عاملیت مالی بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری هرمزگان را دارد که منابع این نهادها در اختیار صندوق است و بر اساس نظر این نهادها منابع از طریق صندوق هزینه می‌شود. همچنین این صندوق عاملیت برخی منابع پژوهشی شرکت برق منطقه‌ای استان یزد را نیز برعهده دارد.

بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک در استان یزد گفت: این مرکز با حمایت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد راه‌اندازی شده است و در این مرکز نیازهای صنایع رصد و شناسایی می‌شود و به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام می‌شود. این مرکز بستر تزریق فناوری به صنعت را نهادینه کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا