تغییراتی در سیاست های فیسبوک ایجاد شد

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک تصمیم دارد تغییراتی در سیاست های این شبکه اجتماعی ایجاد کند. این امر مربوط به سیاست هایی است که فیس بوک با توجه به آنها اجازه داد پست های جنجالی رئیس جمهور آمریکا طی اعتراضات اخیر به مرگ یک سیاهپوست همچنان بدون تغییر قابل مشاهده باشد.

پس از آنکه کارمندان فیس بوک نسبت به سیاست های این شبکه اجتماعی اعتراض کردند، زاکربرگ در یک پست فیس بوکی خبر از این تغییرات داد اما هیچ قولی درباره تغییراتی خاصی در قوانین این شبکه اجتماعی نداد. 

او در این پست نوشته است: می دانم که بسیاری از شما تصور می کنید باید به پست های رئیس جمهور در هفته های اخیر برچسب می زدیم. ما قصد داریم برخی از سیاست هایی را بررسی کنیم که به  گفتگو و تهدیدهای مربوط به استفاده از زور مربوط است تا در صورت لزوم بندهایی را تغییر دهیم. 

اشاره دقیق زاکربرگ به پست «با شروع غارت، تیراندازی آغاز می شود» دونالد ترامپ است که فیس بوک آن را از پلتفرم خود حذف نکرد.

مدیر ارشد اجرایی فیس بوک در ادامه افزود: ما سعی می کنیم به غیر از دو اقدام عدم تغییر پست در پلتفرم یا حذف آن، گزینه هایی احتمالی برای بررسی محتوای خشن و نیمه خشن را بررسی کنیم.

به گفته زاکربرگ فیس بوک سعی می کند درباره تصمیماتش برای حذف پست ها و بررسی پست هایی که به سرکوب رای دهندگان منجر  می شود شفاف عمل کند. همچنین این شبکه اجتماعی به دنبال توسعه نرم افزاری است که عدالت نژادی را ترویج می کند.

هفته گذشته در یک جلسه اداری، کارمندان فیس بوک موضع زاکربرگ نسبت به پست های ترامپ را زیر سوال بردند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا