تویوتا فورچونر ۲۰۲۱ معرفی شد

تویوتا فورچونر خودرو شاسی‌بلند اندازه‌متوسطی است که پلتفرم مشترکی با مدل پیکاپ هایلوکس دارد و برای بازار‌هایی همچون استرالیا و تایلند عرضه می‌شود. نسل دوم این خودرو تویوتا از سال ۲۰۱۵ روی خط‌تولید است و به‌تازگی فیس‌لیفتش برای ۲۰۲۱ معرفی شده.

فوچونر ۲۰۲۱ همانند تویوتا هایلوکس جدید، از پیشرانه‌ی ۲/۸ لیتری چهارسیلندر دیزل با قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که ۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری از مدل قدیمی دارد. مصرف سوخت پیشرانه‌ جدید در رانندگی شهری، به‌لطف خنک‌کنندگی بهتر ۱۷ درصد کاهش یافته است. همچنین، قابلیت یدک‌کشی این محصول با ۳۰۰ کیلوگرم‌ افزایش، به ۳،۱۰۰ کیلوگرم رسیده است.

تویوتا پیشرانه‌ ۲/۴ لیتری چهارسیلندر دیزل را در بعضی بازار‌ها برای فورچونر عرضه می‌کند که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هر دو پیشرانه با سامانه‌ی دیفرانسیل‌عقب یا چهارچرخ متحرک در بازار تایلند دردسترس است و تنها جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته‌ خودکار برای این شاسی‌بلند ارائه می‌شود.

همانند دیگر فیس‌لیفت‌ها، تنها طراحی چراغ‌های LED و سپر‌های جلو و عقب عوض شده است؛ هرچند مدل لجندر تویوتا فورچونر قرار است در بازار تایلند با آپشن‌های استاندارد بیشتر و تریم دورنگی بدنه و رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی عرضه شود. ناگفته نماند داخل خودرو به صفحه‌نمایش هشت‌اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است.

پیش‌فروش تویوتا فورچونر ۲۰۲۱ از حالا در تایلند شروع شده و قرار است تا پایان ماه جاری، عرضه‌اش آغاز شود؛ البته سفارش مدل لجندر این خودرو از ماه اوت شروع می‌شود.

منبع: زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا