کره جنوبی واکسن کرونا را آزمایش می‌کند

به گزارش یونهاپ، طبق تحقیقات انستیتوی بین المللی واکسن مستقر در کره جنوبی(IVI)، انتظار می رود آزمایش های بالینی مرحله اول و دوم واکسن کرونا (COVID-۱۹) که با عنوان INO-۴۸۰۰ نامگذاری شده است در پایان ماه جاری میلادی آغاز شود.

آزمایش بالینی واکسن کرونا که برای نخستین بار است در کره جنوبی انجام می شود با همکاری بیمارستان ملی دانشگاه سئول و با استفاده از واکسن DNA ساخته شده توسط شرکت دارویی "اینوویو" ایالات متحده انجام خواهد شد.

"جروم کیم" مدیرعامل انستیتوی بین المللی واکسن مستقر در کره جنوبی(IVI) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما خوشحالیم که کره جنوبی یکی از اولین کشورهای جهان است که پس از آمریکا، چین، انگلیس و آلمان آزمایش واکسن کرونا را انجام می دهد.

در حال حاضر در کره جنوبی سه مجموعه پژوهشی در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند و سایر شرکت های بیوتکنولوژی محلی نیز برای تهیه واکسن COVID-۱۹ به این رقابت پیوسته اند با این حال به گفته کارشناسان تحقیقات آنها در مرحله نسبتاً اولیه است و از رقبای خارجی عقب هستند.

ویروس کرونا تا کنون در جهان افزون بر ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن را مبتلا کرده است که ۱۱ هزار و ۶۲۹ تن آنها در کره جنوبی هستند.

منبع: ایرنا