هر دو عدد فشارخون ریسک حمله قلبی را در جوانان نشان می دهد

در خوانش فشارخون، دو عدد وجود دارد. فشارخون سیستولیک که عدد بالایی است و نشان می‌دهد در زمان تپیدن قلب، چه میزان فشار به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود.

فشارخون دیاستولیک، عدد پایینی است که میزان فشار را در بین تپیدن‌های قلب نشان می‌دهد.

طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، فشارخون بالا زمانی است که عدد سیستولیک ۱۳۰ یا بالاتر یا عدد دیاستولیک ۸۰ یا بالاتر است.

دکتر «رونالد لوید جونز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو، در این باره می‌گوید: «در پیش بینی ریسک بیماری قلبی عروقی در افراد جوان، هر دو عدد سیستولیک و دیاستولیک مهم هستند.»

محققان در این مطالعه از اطلاعات پایگاه داده‌های کره مربوط به بیش از ۶ میلیون فرد در رده سنی ۲۰ تا ۳۹ سال استفاده کردند. محققان ریسک حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی را در طول ۱۳ سال پیگیری وضعیت این افراد بررسی کردند.

محققان مشاهده کردند میزان بالا فشار سیستولیک بین ۱۳۰ تا ۱۳۹، در مقایسه با فشارخون عادی، ریسک مشکلات قلبی را تا ۳۶ درصد افزایش می‌دهد. فشارخون بالا دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹ این ریسک را تا ۳۲ درصد افزایش می‌دهد. همچنین ریسک مشکلات قلبی در افراد دارای هر دو فشارخون بالا تا ۶۷ درصد افزایش می‌یابد.

این یافته‌ها، ضرورت تقسیم بندی افراد جوان مبتلا به فشارخون بالا را به سه گروه سیستولیک بالا، دیاستولیک بالا یا هر دو اثبات می‌کند تا بر تغییرات سبک زندگی یا مصرف داروهای کاهنده فشارخون تاکید شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا