جزئیات تسهیلات حمایتی برای توسعه فناوری در پارک های علم و فناوری

محسن نوتاش مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: همکاری‌های اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری به دو بخش اصلی قابل تفکیک است.

وی در خصوص بخش اول حمایت از شرکتها افزود: اولین بخش در خصوص فرایند اجرایی و تخفیفات نرخ تسهیلات تأمین فضای کاری (شامل دفاتر اداری و کارگاه‌های تولیدی) است و دومین مورد در ارتباط با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری در قالب کانون (هاب) منطقه‌ای توانمندسازی است.

مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص تأمین فضای کاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علمی و فناوری گفت: در حال حاضر اعطای تسهیلات ۱۸ درصد از طریق بانک عامل به متقاضیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی قابل ارائه است؛ در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم فناوری مستقر شوند می‌توانند از تخفیف با این نرخ سود تسهیلات استفاده کنند.

به گفته نوتاش، این کاهش سود برای تأمین دفاتر کاری در پارک ۴ درصد (نرخ تسهیلات ۱۴ درصد) و کاهش سود برای کارگاه‌های تولیدی ۶ درصد (نرخ تسهیلات ۱۲ درصد) خواهد بود.

وی با بیان اینکه این بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای همکاری با پارک‌های علم وفناوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، بیان کرد: در صورتی که دفاتر کاری به صورت تجمیعی در یک مجتمع (داخل پارک یا تحت نظارت و مالکیت پارک) مستقر شوند کاهش سود ۶ درصد (نرخ تسهیلات ۱۲ درصد) خواهند داشت.

مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: همچنین فرایند اجرایی ارائه این تسهیلات در پارک‌های علم و فناوری از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عامل انجام خواهد شد که منجر می‌شود سختگیری‌های سیستم بانکی در ارتباط با اعتبارسنجی شرکت‌ها جهت دریافت این تسهیلات مرتفع شود.

مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به میزان تسهیلات گفت: سقف ریالی این تسهیلات در استان تهران ۲ میلیارد تومان، در کلان‌شهرها ۱.۵ میلیارد تومان و در سایر شهرها ۱ میلیارد تومان است.

نوتاش عنوان کرد: کانون (هاب) منطقه‌ای توانمندسازی به پارک‌های علم و فناوری اطلاق می‌شود که به موجب توافق‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند خدمات توانمندسازی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنند. پارک‌ها می‌توانند در چارچوب دستورالعمل «ارائه خدمات توانمندسازی» و در قالب توافق‌نامه «کانون منطقه‌ای توانمندسازی» با تأمین مالی صندوق نسبت به ارائه خدمات آموزش، مشاوره، برگزاری رویدادهای شبکه‌سازی و تبادل فناوری و … به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان یا منطقه جغرافیایی خود اقدام کند.

مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های توانمندسازی ارائه‌شده توسط کانون منطقه‌ای یا کارگزاران معرفی‌شده آنها (شرکت‌های مشاوره مدیریت، آموزشی و تجاری‌سازی معتبر در سطح استان) را بررسی و پس از تأیید، میزان و چگونگی حمایت از هر کدام را با توجه به راهبردهای توانمندسازی صندوق برای اجرا به کانون منطقه‌ای اعلام می‌نماید.

به گفته وی، توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های صندوق با پارک‌های علم و فناوری در راستای ارتقای توانمندی‌ها و رقابت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه خدمات توانمندسازی گسترده‌تر و تخصصی‌تر با همکاری شرکت‌های مشاوره مدیریت، آموزشی و تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان‌ها، افزایش حجم ارائه خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان‌ها، توسعه مجموعه‌های توانمندسازی و تجاری‌سازی منطقه‌ای در کشور مهم‌ترین اهداف این بسته حمایتی به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا