«سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق – آبی طراحی شد

 همایون پورناجی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان هورپندار درباره راه اندازی سیستم گاورنر دیجیتال اظهار کرد: این سیستم، در اصل قلب سیستم کنترل سرعت و توان تولیدی یک نیروگاه برق است که برای استفاده نیروگاه‌های برق – آبی طراحی و باکمی تغییرات برای نیروگاه‌های حرارتی و یا گازی هم قابل‌استفاده شده است.

وی با اشاره به حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی خاطرنشان کرد: طرح «سیستم گاورنر دیجیتال» در سال ۹۰ به ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معرفی شد و مورد تائید قرار گرفت واین ستاد وام بدون بهرهای برای ۸۵ درصد هزینه طرح در ابتدای سال ۹۱ پرداخت کرد .

پورناجی با اشاره به این‌که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم این محصول را در بازارهای منطقه ارائه کنیم، گفت: در حال حاضر شاید برای صادرات این محصول و ارزآوری، کمی زود باشد ولی با توجه به اینکه خرید این محصول از خارج کشور ارزبری بالایی دارد، تولید آن علاوه به جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند و حدود ۴۰ درصد نسبت به نمونه خارجی آن کاهش قیمت خواهد داشت .

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره تولید «سیستم گاورنر دیجیتال» و این‌که این محصول چقدر به کاهش وابستگی به نمونه خارجی آن کمک می‌کند، بیان کرد: تولید این سیستم و محصول در اصل یک تجهیز استراتژیک بوده است، بنابراین تولید برق هر نیروگاه به آن وابسته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر نیروگاه‌های کشور به دلیل عدم امکان تأمین آن دچار مشکل هستند به همین دلیل این نیروگاه‌ها با استفاده از این محصول می‌توانند به‌طور کامل و صد درصدی از خرید نمونه‌های خارجی آن قطع وابستگی کنند ولی اجرای کامل این امر حمایت مسئولان مرتبط را برای استفاده از تجهیزات ایرانی نیاز دارد.

پورناجی در ادامه افزود: این سیستم، توسط شرکت‌های بزرگی مثل آلستوم فرانسه و یا GE آمریکا تولید می‌شود که علاوه بر قیمت بسیار بالا، در ساخت آن از تجهیزات خاص استفاده‌شده و برای تأمین قطعات یدکی کاملاً وابستگی وجود دارد و در شرایط کنونی نیز هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی برای محصولات شان ارائه نمی‌شود.

وی درباره مقایسه محصول تولیدی این شرکت با نمونه خارجی آن گفت: با توجه به کاهش ۴۰درصدی قیمت محصول تولیدی این شرکت نسبت به نمونه خارجی آن، این محصول دارای ارزبری بسیارکمی «برای خرید برخی تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل» است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که به هیچ شرکت و یا کشوری وابستگی وجود نداشته باشد. قطعات آن به‌صورت کاملاً استاندارد در نظر گرفته‌شده و می‌توان از هر سازنده دیگری آن را تهیه کرد. 

مدیرعامل این شرکت فناور همچنین خاطرنشان کرد : ما همراه با محصولات خود دو سال گارانتی و ۱۰ سال تضمین خدمات پس از فروش مطمئن به مشتریان ارائه می‌کنیم و خریداراز خدمات پس از فروش این شرکت به‌صورت سریع بهره مند می‌شود. 

پورناجی درباره میزان تولیدات «سیستم گاورنر دیجیتال» گفت: این محصول به‌صورت کاملاً سفارشی طراحی و تولید می‌شود و برحسب تقاضای مشتری و شرایط نیروگاه باید تولید شود به همین خاطر میزان تولید وابسته به سفارشات است. 

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دو سیستم از این محصول برای نیروگاه سد ارس در حال تولید است و پیش‌بینی می‌شود در سایر نیروگاه‌ها نیز حداقل دو تا سه سیستم در سال فروش داشته باشیم.

به گزارش مهر ، پور ناجی بیان کرد: از آنجایی که هیچ قانونی برای حمایت از ما برای دریافت به‌موقع مطالبات وجود ندارد نمی‌توان برای درآمدهای خود برنامه‌ریزی انجام داده و کار را توسعه دهیم و این در صورتی هست که برای پرداختی‌های ما به دولت از قبیل بیمه، دارائی و عوارض ارزش‌افزوده قوانین بسیار سخت گیرانه است که حتی اگر یک روز در پرداخت تأخیر کنیم جریمه‌های بسیار سنگین باید پرداخت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا