تشخیص و درمان ویروس کرونا بیمارستان سینا هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی تهرانکرونا با استفاده از هوش مصنوعی

دکتر محمد طالب پور رییس بیمارستان سینا از اجرایی شدن طرح تحقیقاتی مشترک بیمارستان سینا با دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از هوش مصنوعی در درمان کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی  در مورد این طرح اظهار داشت: در قالب یک طرح تحقیقاتی مشترک میان بیمارستان سینا و دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هوش مصنوعی برای درمان بیماری کرونا (کووید ۱۹) استفاده می شود.

رییس بیمارستان سینا خاطرنشان کرد: در این طرح اطلاعات بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیمارستان سینا که جمع آوری شده از طریق یک نرم افزار کامپیوتری مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرند که در این راستا بیمارستان سینا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می دهد.

طالب پور افزود: این نرم افزار با بررسی ۴ آیتم سی تی اسکن، صدای سرفه، نوار قلب و علایم حیاتی بیمار اطلاعات را پردازش و براساس آن احتمال ابتلا به بیماری کرونا را پیش بینی می کند و همچنین در افراد مبتلا میزان احتمال مرگ و میر یا بهبودی را به صورت درصدی پیشگویی می کند و در همین راستا به ارایه پیشنهادهایی در خصوص میزان تجویز دارو و ایزولاسیون در منزل یا بیمارستان می پردازد.

وی تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در یک بیماری مبهم می تواند بسیار کمک کننده باشد و با این فناوری می توان با در نظر گرفتن نکاتی که شاید کمتر به ذهن پزشکان برسد در درمان بیماری و شناخته شدن بهتر و بیشتر کووید ۱۹ یاری رسان واقع شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا