کرونا ، ۸۶ میلیون کودک دیگر را در فقر فرو می برد

 پیامدهای اقتصادی بیماری همه گیر Covid-۱۹ می‌تواند تا پایان سال میلادی ۸۶ میلیون کودک دیگر را در فقر فرو ببرد. این آمار براساس یک مطالعه مشترک توسط سازمان‌های غیردولتی Save the Children و آژانس سازمان ملل متحد یونیسف اعلام شده است.

در بیانیه مطبوعاتی که چهارشنبه ۲۷ مه ( ۷ خرداد) از طرف دو سازمان ذکر شده منتشر شد، درمجموع ، ۶۷۲ میلیون کودک تحت تأثیر فقر قرار می‌گیرند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. تقریبا دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آسیای جنوبی زندگی می کنند.
افزایش تعداد کودکان آسیب دیده بدلیل بیماری همه گیر که در معرض  فقر هستند عمدتا در اروپا و آسیای میانه اتفاق می افتد؛ این آمار براساس پیش بینی‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و داده‌های جمعیتی حدود ۱۰۰ کشور جهان صورت گرفته است.

به گزارش بیانیه مطبوعاتی مذکور، هنریتا فور، مدیر یونیسف معتقد است که میزان و بزرگی مشکلات مالی که خانواده‌ها با آن روبرو هستند، پیشرفت‌های ایجاد شده در سالهای اخیر برای کاهش فقر کودکان و محرومیت آنها از خدمات اساسی آنهار را تهدید می کند.

به گفته قاضی Inger Ashing، حامی سازمان نجات کودکان، با اقدام فوری و مؤثر می توانیم با آگاهی از خطر ابتلا به بیماری همه گیر در فقیرترین کشورها، برخی از آسیبهای کودکان را مهار کنیم.

 او به مطبوعات هشدار می دهد که آنها "در دوره‌های گرسنگی حتی کوتاه مدت و در برابر سوء تغذیه، بسیار آسیب پذیر هستند که می تواند آنها را در کل زندگیشان تحت تأثیر قرار دهد".

این دو سازمان از دولتها می خواهند که به سرعت محدوده تأمین اجتماعی و وعده‌های غذایی کودکان حوزه‌های آموزشی و مدارس خود را گسترش دهند تا تأثیر این بیماری همه گیر محدود شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا