نمایش تابلویی برای گرامی‌داشت یاد قربانیان کرونا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تابلو که تکیه پیکر عیسی به فرشتگان (The Body of Christ Supported by Angels) نام دارد، اثر بارتلمیوس اسپرنگر استاد سبک فلاندر است که توسط باب هابولت مجموعه‌دار هلندی به موزه ملی آمستردام اهدا شد.

هابولت در بیانیه‌ای درباره اهدای این تابلو گفت: این نقاشی نخست برای گرامی‌داشت یاد قربانیان ویروس کووید-۱۹ هدیه‌ای است به همگان و در وهله دوم الگویی است که همه افراد را به سخاوت در قبال موزه‌ها تشویق می‌کند.

تابلوی تکیه پیکر عیسی به فرشتگان یک نقاشی رنگ روغن روی ورق مسی است که در ابتدا شخصی بود و صرفا به نشانه ارادت و بندگی نقاش کشیده شد اما بعدها وقتی یک نقاش هلندی دیگر به نام هندریک گلتزیوس (Hendrick Goltzius) آن را کپی کرده و در تعداد زیاد توزیع کرد، به شهرت رسید.

هابولت اوایل ماه مارس (فروردین) این نقاشی را در نمایشگاه هنرهای زیبای اروپا (TEFAF) به فروش گذاشته بود اما با مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از غرفه داران، این نمایشگاه تعطیل شد. فروش این نقاشی نیز در مدت کوتاهی پس از این ماجرا لغو شد و هابولت تصمیم گرفت تا دیگر آن را برای فروش نگذارد.

موزه‌های ملی آمستردام و ون‌گوگ به علاوه رستوران‌های هلند، از فردا (دوشنبه) پس از سه ماه سرانجام تحت تدابیر سخت پیشگیرانه بازگشایی می‌شوند. تاکنون ۵,۹۵۱ نفر در هلند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا