محدودیت برگزاری تورهای گردشگری برداشته شد

ولی تیموری در مورد شرایط تورهای گردشگری در کشور گفت: در حال حاضر تمامی حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی و طبیعت‌گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی، سامان‌دهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

وی افزود: به‌زودی طبق رایزنی‌های انجام‌شده با ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های فرا بخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام خواهد شد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد: برقراری تمامی فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.

وی همچنین در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالین حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تأمین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک‌های عامل هستند و آن دسته افرادی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی دوباره ثبت کنند.

 تیموری تأکید کرد: شاغلانی مانند فعالان حوزه بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی در این صنعت وجود دارند که متأسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند، بااین‌حال بر اساس رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که انجام‌شده، سازوکار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت کار در دست اقدام است که انشاءلله به‌زودی اعلام می‌شود.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا