کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش­های کرونا

 در ماه­ های اخیر، جهان با بحران شیوع ویروس کرونا روبه ­رو شده و گسترش سریع آن، ابعاد مختلف زندگی بشری را به چالش کشیده است. تاکنون تلاش­های متعددی توسط دانشمندان در سراسر جهان برای تشخیص، کنترل و مهار این بیماری صورت گرفته است و نتایج امیدوار کننده­ای حاصل شده است.

تبادل این تجربیات و دستاوردها می­تواند روند بهبود این بیماری را سریع­تر کند، بنابراین شبکه آزمایشگاهی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در نظر دارد، تا برای تحقق این هدف کارگاهی با عنوان "کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش­های موجود در تست کرونا با استفاده از روش PCR و تست­های سرولوژی" را برگزار کند.

از جمله موضوعات مورد بحث در این کارگاه "تاریخچه­ شیوع ویروس کرونا در ایران"، "ایجاد و راه­ اندازی تست­های مولکولی"، "ارزیابی کیت­های تشخیصی"، "نقش تست­های سرولوژی در ایران"، "ایجاد شبکه ملی تشخیص" و "چالش­های موجود در ایجاد و هماهنگی شبکه تشخیص" است.

این کارگاه با سخنرانی آقایان کیهان آزادمنش، رئیس بخش ویروس ­شناسی و استاد بیوتکنولوژی و ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران و مهدی توتونچی، عضو هیات علمی و استاد ژنتیک مولکولی پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.

این کارگاه در روز دوشنبه 12 خرداد، ساعت 15 بصورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه می­توانند به لیک زیر مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا