پرداخت وام ۱۵ میلیونی به دانشجویان دستیاری در سال جاری

مهندس بهروز رحیمی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دوره‌های دستیاری و Phd که امروز در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد با تأکید بر اینکه دانشجویان دوره دستیاری نقش بسیار مهمی در نظام درمانی دارند، گفت: به دلیل فعالیت‌های این دانشجویان در بخش‌های درمانی فرصت کار در بخش خصوصی و دولتی برای آن‌ها وجود ندارد لذا از لحاظ وضعیت معیشتی در وضعیت مناسبی قرار ندارند. به همین جهت صندوق رفاه دانشجویان با توجه به رسالت اجتماعی خود تلاش می‌کنند با انعقاد این تفاهم‌نامه بخشی از هزینه‌های زندگی آن‌ها را در قالب معیشت فراهم کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان در گذشته تمرکز خود را به ارائه وام به دانشجویان غیردستیاری قرار داده بود، گفت: یکی از برنامه‌های خوبی که در انتهای سال ۹۸ هدف‌گذاری شد توجه به حوزه دستیاری به عنوان اولویت اصلی و اول صندوق رفاه قرار گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیمه درمانی دانشجویان دوره دستیاری را از مهم‌ترین اقدامات این صندوق در حوزه دانشجویان دستیاری دانست و گفت: تفاهم‌نامه بیمه دانشجویان اخیرا با سازمان بیمه سلامت امضا شد و بر این اساس دانشجویان دستیاری بیمه درمانی می‌شوند.

مهندس رحیمی تأکید کرد: با توجه به تفاهم‌نامه امروز صندوق رفاه با بانک مهر دانشجویان دوره دستیاری و Phd وام حدود ۱۵ میلیونی را با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنند.

وی از پرداخت تمامی وام‌های درخواستی دانشجویان در ترم جاری خبر داد و گفت: این پرداخت‌ها بدون حضور فیزیکی متقاضیان انجام شد ضمن اینکه بازپرداخت وام‌های دانشجویی در حوزه وزارت بهداشت طی ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت جاری صورت نگرفت.

مهندس رحیمی از بخشش هزینه‌های خوابگاهی دانشجویی در ترم تحصیلی جاری خبر داد و گفت: دانشجویان علوم پزشکی کشور که در ترم تحصیلی جاری در زمان‌هایی که در محیط خوابگاهی سکونت نداشتند هزینه ‌ای برای خوابگاه پرداخت نمی‌کنند.

در ادامه دکتر اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه دانشجویی را در راستای مسئولیت اجتماعی این بانک توصیف کرد و گفت: بانک مهر ایران طی سال‌های اخیر در راستای مسئولیت اجتماعی خود تسهیلات مختلفی در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، بیکاری، درمان، دانشجویی و آموزشی پرداخت کرده است و در حوزه دانشجویی قراردادهایی با دانشگاه آزاد، پیام‌نور، صندوق رفاه وزارت علوم انعقاد کرده و امروز نیز با وزارت بهداشت این تفاهم‌نامه مشترک بسته می‌شود.

وی در ادامه از پرداخت ۵۵ هزار فقره تسهیلات از طریق بانک مهر به دانشجویان تحت پوشش صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی به دانشجویان دانشگاه آزاد ۵۰۰۰ و دانشگاه پیام‌نور نیز ۲۰۰۰ فقره است.

دکتر اکبری تأکید کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹ با شیوع بیماری کروناویروس شروع شد در نتیجه قرار شد سه ماهه اقساط این بانک از سوی مشتریان پرداخت نشود در نتیجه به دلیل کاهش دریافتی‌های ناشی از اقساط تا حدودی اهداف ما محقق نشد اما با تلاش ما طی یک ماه اخیر توانستیم این وقفه را جبران کنیم.

وی از برنامه بانک مهر برای پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به سه میلیون دانشجو در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ما در دو ماه و ۱۰ روز گذشته به ۴۰۰ هزار نفر از دانشجویان متقاضی وام ۳۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

دکتر اکبری در پایان بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه امروز با صندوق رفاه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و Phd مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنند که دانشجویان این وام‌ها را با یک سال تنفس و ۴۸ ماهه پرداخت خواهند کرد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا