مدارس پس از ارزیابی دانش آموزان پایان سال تحصیلی را اعلام کنند

رضوان حکیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آغاز فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد ماه اعلام شده است، در واقع این آغاز فرآیند ثبت‌نام شامل تشکیل ستادهای استانی و برنامه‌ریزی‌های لازم است.

وی افزود: با توجه به اختیاری که به شورای مدارس داده شده، هر زمان که معلمان گزارش خود را ارایه دهند و اعلام کنند که آموزش و یادگیری دانش آموزان تکمیل و محتواهای درس‌ها ارایه شده است باید ارزیابی‌ها  در سامانه آموزش و پرورش ثبت شود و دانش آموزان پس از آن می‌توانند برای ثبت‌نام اقدامات بعدی را انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به بازده زمانی که برای بازگشایی مدارس مشخص شده، این فرصت فراهم است تا جایی که دانش آموزان بخواهند و لازم بدانند رفع اشکال دروس انجام شود و آنها در مدارس حضور داشته باشند و معلمان این خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه کنند.

۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس حاضر شدند

حکیم زاده همچنین درباره حضور دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس در دوران کرونا برای رفع اشکال اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های  انجام شده حدود ۱۰ تا  ۱۵ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و البته درصد بسیار بیشتری در  مناطق عشایری در مدارس حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: پیشتر پیش بینی می‌شد که همین ۱۰ تا ۱۵ درصد از  دانش آموزان به هر دلیلی نتوانسته باشند از فضای مجازی در  بستر شبکه شاد و آموزش  تلویزیونی استفاده کنن یا احیانا در یادگیری مشکل داشته باشند که همین تعداد نیز در مدارس حاضر شدند.

وی یادآور شد: اما در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دورافتاده به دلیل دسترسی نداشتن دانش آموزان به فناوری‌ها و فضای مجازی شاهد حضور گسترده‌ای  از آنها در مدارس بودیم که کلاس‌های درس برگزار شد.

بکارگیری رویکردهای ترکیبی و تلفیقی  در آموزش

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره شرایط آموزش دانش آموزان در صورت تداوم کرونا هم اظهار داشت: اگر شرایط کرونا در کشور ادامه‌دار باشد، وزارت آموزش و پرورش سناریوی خود را برای این شرایط تدوین کرده است.

حکیم زاده افزود: در سناریوهای آموزش و پرورش گفته شده که با استفاده از فضای فناوری و رویکرد ترکیبی و تلفیقی که شامل  آموزش‌های تلویزیونی و فضای مجازی و رویکرد ترکیبی که متشکل از آموزش حضوری و مجازی است، آموزش ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا وزارت آموزش و پرورش رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  را با همکاری وزارت بهداشت دنبال کرده و موضوع تداوم جریان آموزش و ارزیابی میزان یادگیری را به عنوان دو موضوع بسیار مهم در برنامه‌های خود لحاظ می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا