قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی را تغییر می‌دهم

ترامپ، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را به خاموش کردن صدای جمهوری‌خواهان محافظه‌کار متهم کرد.

وی اعلام کرد: قبل آنکه اجازه دهیم چنین اتفاقی بیتفد، قطعا یا مقررات شدیدی را بر شبکه‌های اجتماعی وضع خواهیم کرد یا آن‌ها را خواهیم بست.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی، عملکرد خود را اصلاح کنید؛ همین حالا.

این ماجرا زمانی شروع شد که ترامپ با انتشار توییتی مدعی شد که استفاده از سیستم رای‌گیری از طریق پست در آمریکا، منجر به تقلب گسترده خواهد شد؛ ادعایی که هیچ سندی برای اثبات آن ارائه نشد و توییتر نیز در واکنش به این توییت، پیام هشداری را در خصوص احتمال نادرست بودن این اطلاعات به توییت ترامپ، پیوست کرده است.

توییتر تاکنون از سیستم راستی‌آزمایی تنها برای توییت‌های حاوی اطلاعات مربوط به ویروس کرونا بهره می‌گرفت و هرگز پیام هشداری را برای توییت‌های ترامپ استفاده نکرده بود. بحث‌های پیرامون وضع قوانین و مقررات برای پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از انتخابات سال 2016 آمریکا تاکنون مطرح بوده است.

اظهارات ترامپ در این خصوص، واکنش دانیل کاسترو نایب رئیس بنیاد فناوری و نوآوری را نیز به دنبال داشته؛ وی اعلام کرد که رئیس جمهور اشتباه می‌کند.

او ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی هیچگونه سیاستی را علیه محافظه‌کاران دنبال نمی‌کنند. شبکه‌های اجتماعی، پلتفرمی ‌ارزشمند را برای رساندن صداهای متعلق به طیف‌های سیاسی گوناگون به منظور اشتراک دیگاه‌ها و اطلاعات آن‌ها فراهم می‌کنند. انتشار اطلاعات نادرست در فضای آنلاین، یک مساله جدی است و شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، با همکاری جامعه مدنی و دولت‌های سراسر جهان، برای رفع این معضل به پا خواسته‌اند. اگرچه شاید اشتباهاتی ناخواسته در این زمینه وجود داشته باشد، اما بخش خصوصی تعهد خود را برای حل این مساله از طریق روش‌هایی مناسب و شفاف نشان داده است.

منبع:آی تی ایران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا