رونمایی از تندیس «فرشته مهر» مدافعان سلامت

علی رضا زالی، در مراسم رونمایی از تندیس فرشته مهر مدافعان سلامت و گرامی داشت ۱۱۰ شهید و ۳۰۰۰ جانباز راه سلامت، در بیمارستان شهدای تجریش، با اشاره به اینکه پاسداشت تلاش‌ها و ایثارگری‌های مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا مهم‌ترین هدف جلسه امروز است، اظهار کرد: آمارهای نوید بخش مبارزه با کرونا نشان از ریشه کنی و کاهش آمار مبتلایان دارد که این مهم در سایه همت سفیدپوشان عرصه سلامت محقق شده است.

وی با بیان اینکه پاسداشت فرزندان غیور این مرز و بوم وظیفه خطیری است که باید به شکل ویژه ای انجام شود، از خدمات ارزشمند پزشکان، پرستاران و تمامی کسانی که در رسته‌های خدماتی، ستادی، بیمارستانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که بالاترین میزان ارائه خدمات بستری، درمانی، بهداشتی، آزمایش‌های تشخیصی و مداخلات طبی و درمانی در استان تهران ارائه شده است.

زالی با تاکید بر اینکه معدل خدمات ارائه شده در مقابله با ویروس کووید ۱۹ وصف ناشدنی است گفت: به رغم حجم زیاد بیماران و افرادی که در روزهای بسیار سخت و پرفراز و نشیب به بیمارستان‌های استان تهران مراجعه کردند، معدل مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با مراجعین عمومی تنها ۱,۶۹ بود که این عدد به مراتب نسبت به نرم جهانی عدد مطلوب‌تری است.

وی ادامه داد: میزان بهبودیافتگان قطعی کرونایی تا ظهر امروز عدد ۸۸/۷ دهم درصد است که بخشی از این افراد به دلیل این که همچنان در دوران نقاهت به سر می‌برند و دو هفته بهبودی کامل نشده در زمره آمار بهبودیافتگان نیستند.

زالی افزود: اعلام این دو عدد کافیست که مردم سربلند ایران از ره یافت‌های سترگی که در سایه همت دستان چیره دست سپیدپوشان عرصه سلامت محقق شده، آگاه شوند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه بالغ بر ۸۱ درصد جمعیت استان تهران با تلاش‌های پیشقراولان عرصه بهداشتی خدمات منحصر به فرد دریافت کردند، افزود: در فاز دوم غربالگری نیز توفیقات فراوانی حاصل شده است.

زالی از ارائه ۱۲۸ پروژه بالینی نوظهور و اصیل خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بالاترین سطح علمی و قابل طرح در عرصه‌های جهانی در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران انجام شده است. وی افزود: همچنین ۸۹۰ پروژه تحقیقاتی در ذیل حوزه وزارت بهداشت و سلامت نیز در حال اجراست.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: ارائه بالاترین میزان خدمات و پژوهش‌های علمی نشان از بضاعت بلند و استطاعت فرزندان غیور این مرز و بوم دارد.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی بستری بیماران از زمان شروع علائم در بیمارستان‌های استان تهران عدد ۳/۱۶ صدم است خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر این است که سیستم درمانی توانسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزبان بیماران کووید ۱۹ باشد. فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: زمان ترخیص بیماران نیز در بخش‌های عادی استان تهران ۵/۱۷ صدم بوده است که این مهم نشانگر رکوردی دست نیافتنی است.

زالی اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا که با پوشیدن لباس عافیت از بخش‌های آی سی یو استان تهران ترخیص شده اند تنها ۵/۶۹ صدم روز در این بخش بستری بودند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های بی دریغ پدرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری برای مقابله با ویروس کووید ۱۹، توضیح داد: در بزنگاه شکل گیری بحران کرونا ارتباط مستقیم مقام معظم رهبری و گفت و گوی با پرستاران، پزشکان و مجموع کادر بهداشتی و درمانی کشور انرژی مثبت و سازنده‌ای را به سربازان عرصه سلامت تزریق کرد.

زالی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی وزیر بهداشت، در بحران کرونا، ایشان را فرماندهی شجاع، دلسوز و خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: دکتر نمکی با شجاعت مسؤولیت ستاد بحران کرونا را پذیرفتند و باافتخار کارنامه‌ای درخشان و سند افتخاری برای نظام سلامت و وزارت بهداشت به یادگار گذاشتند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به تلخ کامی کرونا به دو رخداد خجسته که ره آورد این بحران بود اشاره کرد و افزود: بروز همبستگی اجتماعی و صف آرایی آحاد مردمی و همچنین خدمات ارزنده نیروهای مسلح، ارتش، نیروهای سپاه و تلاشگران نیروی انتظامی در مقابله با کرونا نقش آفرینی استثنایی را در کشور رقم زد.

زالی ادامه داد: تمامی نهادهای اجرایی، اداری، نظامی، انتظامی و قضائی در تهران هر آنچه در ره توشه اجرایی خود داشتند، سخاوتمندانه در اختیار ستاد فرماندهی بحران کرونا در تهران قرار دادند.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار تهران، خاطرنشان کرد: اشراف کامل استاندار تهران به حوزه سلامت راه گشا و دریچه نوینی برای مقابله با کرونا ایجاد کرد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از طراحی و شکل گیری ۴۵۶ خرده نهاد در مقابله با کرونا خبر داد.

زالی با اشاره به نامگذاری هوشمندانه تندیس مدافعان سلامت با نام فرشته مهر گفت: فرشته مهر واژه دلنشینی است که در زبان باستان نیز مکرر از آن استفاده شده، فرشته متعلق به جنس خاصی نیست و نمادی از خیر، علم و وصف نعمت‌های الهی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همت بلند عزیران در عرصه خطیر سلامت بر ویروس کرونا پیروز شده و در ادامه مسیر نیز با سخت کوشی و ممارست بیشتر خدمات باکیفیتی به مردم ارائه دهیم.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا