بااین بازی موبایلی آنشا شوید

همه روزه بازی‌های زیادی در سبک‌های مختلفی در اپ‌استورهای مختلفی قرار می‌گیرد که برخی از آن صرفا جهت سرگرمی مخاطب هستد و برخی دیگر نیز می‌خواهند روایتی را تعریف کنند. بازی‌های موبایل زیادی هستند که با ارائه یک داستان خوب و منحصربه‌فرد مخاطب را طی بازی جذب می‌کنند و اگر گیم‌پلی مناسبی نیز داشته باشد، گیمر‌های بیشتر به سمت آن بازی می‌آیند.

به‌عنوان مثال بازی Florence با یک داستان جذابی تعاملی و همینطور احساسی گیمر را تا آخرین لحظه همراهی می‌کند و با جذابیت‌های همچون گرافیکی بصری خوب و موسیقی این موضوع را دو چندان می‌کند.  بازی شامل دیالوگ‌های زیاد و متعدد است و شاید همه نتوانند با این موضوع کنار بیایند.

در بازی اندروید و آیفون Beyond This Side شما در نقش یک مرد به نام Sam قرار می‌گیرید که به‌دنبال همسرش که به طرز عجیب و ناگهانی ناپدید شده، می‌گردید. شاید لازم باشد در ابتدا معرفی بگوییم که این بازی نیاز به حوصله زیادی دارد؛ زیرا که بازی شامل دیالگوگ‌های زیاد و متعدد است و شاید همه نتوانند با این موضوع کنار بیایند.

در ابتدای بازی، برخی از موارد اولیه گیم‌پلی مانند حرکت کاراکتر و انتخاب اجسام و دیگر موارد را آموزش می‌دهد. در ادامه شما با پیرمردی روبه‌رو می‌شوید و از او سوالاتی را می‌پرسید و همینطور می‌توانید با گزینه‌های انتخابی این روند را ادامه دهید. طی مکالمه‌هایی اولیه‌ای که با کاراکترهای بازی انجام می‌دهید متوجه می‌شوید که هیچ سرنخی، نه شما و نه پلیس آن شهر پیدا کرده و به یک پرونده عجیب تبدیل شده است.

بازی صرفا به دیالوگ‌های ختم نمی‌شود و شما با انتخاب برخی آیتم‌ها، شروع به بررسی آن‌ها کنید یا با جمع‌آوری موردی آن را در جایی استفاده کنید. درکنار Sam کاراکتر دیگر نیز وجود دارد که کنترل آن را در جاهایی از بازی بر عهده داریم و باید از دید او بازی را ادامه بدهیم که به خاطر جلوگیری از اسپویل داستانی ماهیت آن را به خودتان می‌سپاریم.

در بازی سیستم انتخاب مکالمه نیز وجود دارد و می‌توانید با انتخاب مکالمه‌های آماده براساس آن با کاراکتر مقابل صحبت کنید. گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک است و بعد از مدتی کوتاه با تمام مکانیزم‌های ابتدایی این بازی آشنا می‌شوید.
بازی دارای معما‌ها و پازل‌های مختلفی است مثلا در جایی از بازی برق منطقه‌ای مشکل دارد و شما باید ازطریق کنتور برق یک پازل را حل کنید به اینگونه که باید چند قطعه را با جابه‌جا کردن در یک ردیف به آن نظم مدنظر برسانیم تا مشکل برق منطقه حل شود. در دیگر پازل‌های بازی چند کلمه در مقابل شما قرار می‌گیرید و شما با طبق اصولی باید آن‌ها را به ترتیب به یکدیگر متصل کنید تا یک منطق خاصی را ایجاد کنید.
در بازی سیستم انتخاب مکالمه نیز وجود دارد و می‌توایند با انتخاب کلمه‌های آماده براساس آن با کاراکتر مقابل صحبت کنید. بعضی اوقات این مکالمه‌ها برخی وسایل را در خواست می‌کنند و شما باید به‌دنبال آیتم مدنظر بگردید.
به‌عوان مثال در جایی از بازی یک کامیون در مقابل‌تان قرار دارد و راننده سوییچ خود را گم کرده و شما باید دنبال آن بگردید. به طورکلی سیستم گیم‌پلی بازی مناسب و سرگرم کننده است و مخاطب به‌راحتی جذب آن می‌شود.

بازی از نظر گرافیکی با طراحی یک تم جذاب کارتونی فضای خوبی را باتوجه‌به داستان عجیب و غریبی که دارد ایجاد کرده است؛ از کاراکترهای بازی گرفته تا محیط‌هایی که باید در آن به جست‌وجو و حل معما پرداخت.

همنچنین، موسیقی بازی نیز به خوبی انتخاب و ساخته شده است و به حس و حال بازی بسیار نزدیک است. ساخته جدید استودیوی Crescent Moon Games که در کارنامه خود بازی موبایل Morphite را دارد، یک داستان گیرا و جذاب را برای گیمرها آماده کرده‌اند و اگر علاقه‌مند به بازی‌های داستان محور و پر از دیالگوگ باشید قطعا از این بازی لذت زیادی را خواهید برد.

بازی فراتر از اینجا که در ابتدا برای پی‌سی عرضه شده بود به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است و مثل همیشه می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر دانلود و از تجربه آن لذت ببرید.

منبع:زومجی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا