پرتاپ کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی

قرار است بامداد پنجشنبه کپسول "دراگون" شرکت "اسپیس ایکس" سوار بر موشک "فالکون۹"(Falcon ۹) به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود.

در این ماموریت که از "مرکز فضایی کندی"(KSC) ناسا در فلوریدا انجام خواهد شد، "باب بهنکن"(Bob Behnken) و "داگلاس هارلی"(Douglas Hurley)، دو فضانورد ناسا به "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) خواهند رفت.

در این راستا، "کریس کاسیدی"( Chris Cassidy) فضانورد فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی راجع به این ماموریت تاریخی که پس از ۹ سال، یک فضاپیمای آمریکایی از خاک آمریکا به فضا خواهد رفت، صحبت‌هایی ارائه داد.

کریس کاسیدی در این مصاحبه ویدئویی اظهار کرد، این یک گام عظیم است.

آخرین باری که فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای آمریکایی به فضا رفتند در آخرین ماموریت شاتل در سال ۲۰۱۱ بود و از آن سال تاکنون توسط فضاپیمای روسی "سایوز" به فضا می‌رفتند. 

وی ادامه داد، ما فضاپیمای شاتل را به دلایل منطقی بازنشسته کردیم. زمانی‌ که این تصمیم اتخاذ شد، ما منتظر آینده‌ بودیم. اکنون به آن آینده رسیده‌ایم.

کاسیدی راجع به این ماموریت که در همکاری به یک شرکت خصوصی(اسپیس ایکس) انجام می‌شود، خوشبین بود.

وی راجع به فضانوردان این ماموریت گفت: آن‌ها مهندسان باهوش ناسا هستند. تمام انگیزه مهندسان باهوش ناسا و اسپیس ایکس یک چیز است که ماموریت با تاثیر و ایمنی بالا انجام شود.

در حال حاضر تنها مانع بزرگ برای ناسا و اسپیس‌ایکس، شرایط آب و هوایی است که برای چنین پرتابی، حدود ۴۰ درصد مطلوب به نظر می‌رسد. این پرتاب برای  ۴:۳۳ PM EDT روز ۲۷ مه(ساعت ۱:۰۳ بامداد پنجشنبه به وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا