وزارت علوم وارد چهارمین مرحله پویش مقابله با کرونا شد

محمدهادی عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به عنوان یک نهاد مسوولیت پذیر در عرصه اجتماعی هم راستا با سایر اقشار مردم نقش غیرقابل انکاری در آگاهی بخشی و کمک به رفع این موضوع ایفا کرده اند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به منظور انسجام بخشی به دستاوردهای دانشگاهی و پرهیز از اقدامات موازی، در مرحله چهارم پویش «زندگی، دست یاریگر توست» با همکاری پنج دانشگاه دیگر و مشارکت دانشگاهیان نسبت به برگزاری جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان اقدام می کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: در مرحله اول این پویش دانشجویان و فعالان مجموعه های دانشجویی به کمک ستادهای مقابله با بیماری کرونا شتافتند و با فعالیت های داوطلبانه در مسیر رفع نیازمندی های این ستادها وارد صحنه شدند.

به گفته عسکری، در گام دوم، سایر ارکان دانشگاه به پویش پیوستند و با شعار همه دانشگاهیان همه مردم به صحنه مبارزه با کرونا آمدند. در گام سوم و همزمان با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مواسات و کمک مومنانه دوباره دست به کار شده و با راه اندازی صندوق نیکوکاری دانشگاهیان، پای به میدان حمایت از آسیب دیدگان کرونا گذاشتند.

عسکری ادامه داد: در مرحله چهارم پویش، در راستای پیگیری و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری با به میدان آوردن ظرفیت های ادبی، فرهنگی و هنری جامعه دانشگاهی کشور، نسبت به ثبت و ماندگاری این تلاش جهادگونه در تاریخ اقدام شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت، به میدان آوردن ظرفیت کنش گران فرهنگی، ادبی و هنری دانشگاهی به منظور نقش آفرینی در ثبت هنرمندانه دستاوردهای تلاش چند ماهه کشور در کنترل کرونا، تقویت مسوولیت اجتماعی جامعه دانشگاهی در مواجهه با موضوعات مهم اجتماع، معرفی دستاوردهای دانشگاهیان در زمینه های ادبی، فرهنگی، هنری با موضوع مقابله با کرونا و ترویج فرهنگ سلامت محور با بهره گیری از ابزار ادبیات و هنر را اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

عسکری با اشاره به دبیرخانه های مرکزی این جشنواره در پنج دانشگاه کشور، اظهار داشت: اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه های مازندران، شهید چمران اهواز، کردستان، شهرکرد و فردوسی مشهد برای برگزاری این جشنواره مستقر شده است.

وی درباره بخش های مختلف این جشنواره گفت: بخش های ادبی، هنرهای نمایشی و فیلم، هنرهای آوایی، هنرهای تجسمی، خلاقیت و نوآوری، قابل رقابت در این جشنواره اعلام شده است.

به گفته عسکری، متقاضیان تا ۱۵ تیرماه مهلت ثبت نام و ارسال آثار دارند، مهلت داوری آثار تا هشتم مرداد و زمان برگزاری اختتامیه هفته سوم مرداد ماه ۹۹ اعلام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا