پرتاب دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی

ناسا و "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در حال آماده‌سازی مراحل پرتاب کپسول فضایی "دراگون"(Dragon) هستند و اعلام کرده‌اند که آماده‌سازی نهایی برای پرواز را پشت سر گذاشته‌اند؛ در نتیجه همه چیز برای آغاز پرتاب آماده است.

دراگون طی این ماموریت، با موشک "فالکون۹"(Falcon ۹) شرکت اسپیس‌ایکس از "مرکز فضایی کندی"(KSC) ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود تا "باب بهنکن"(Bob Behnken) و "داگلاس هارلی"(Douglas Hurley)، دو فضانورد ناسا را با خود به "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) ببرد.

این ماموریت در صورت موفقیت، نخستین پرواز فضایی سرنشین دار شرکت اسپیس‌ایکس و نخستین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا پس از ماموریت "شاتل فضایی"(Space Shuttle) است و باعث استقلال سازمان فضایی آمریکا از روسیه برای انجام پرتاب‌های فضایی سرنشین دار خواهد شد. ناسا تاکنون برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی از کپسول فضایی سایوز استفاده می‌کرد.

"کیتی لودرز" (Kathy Leuders)، مدیر این ماموریت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که همه آزمایش‌ها تاکنون خوب پیش رفته‌اند.

در حال حاضر تنها مانع بزرگ برای ناسا و اسپیس‌ایکس، شرایط آب و هوایی است که برای چنین پرتابی، حدود ۴۰ درصد مطلوب به نظر می‌رسد. این پرتاب، برای ساعت ۱:۰۳ بامداد به وقت تهران (۴:۳۳ PM EDT) روز ۲۷ مه برنامه‌ریزی شده است.

ناسا و اسپیس‌ایکس، توجه زیادی را به آب و هوای کنونی و روز پرتاب معطوف خواهند داشت زیرا این ماموریت با توجه به همراه داشتن فضانوردان واقعی، از حساسیت بالایی برخوردار است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا