اولین صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه‌اندازی شد

چهل و هفتمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی وحدت دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر اعضا برگزار و در این جلسه مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق صادر شد.

توسعه سرمایه گذاری در حوزه صنایع نرم، هویت ساز، خلاق و فرهنگی، توسعه صنایع فرهنگی بر اساس اولویت های فرهنگی ایرانی و اسلامی، افزایش سهم تولیدات ملی و صادرات محصولات و خدمات نسبت به سایر صنایع و محصولات کشور، افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه فعالیت صندوق، ایجاد و توسعه زیرساخت لازم برای تسهیل و تسریع فرایندهای صادراتی و جذب سرمایه خارجی در دامنه فعالیت صندوق و ارتقاء و بهره برداری از سرمایه های متخصص انسانی کشور در حوزه فناوری های نرم از ماموریت های این صندوق به شمار می رود.

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق با هدف تبدیل شدن به مرجع اصلی و بزرگترین ارائه دهنده خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری های نرم و هویت ساز، صنایع خلاق و فرهنگی در سطح کشور راه اندازی شده است.

این صندوق برنامه دارد تا خدماتی چون اعطای انواع تسهیلات مالی، عاملیت و مدیریت مالی وجوه اداره شده، خدمات توسعه بازار و مشارکت و سرمایه گذاری خطرپذیر را به متقاضیان ارائه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا