کد خبر : 102328 شنبه 03 خرداد 1399 - 10:02:07
تست-واکسن-کروناویروس-نتایج-امیدوار-کننده-ای-داشت

در مقاله ای منتشر شد:

تست واکسن کروناویروس نتایج امیدوار کننده ای داشت

واکسن "کروناویروس" چینی‌ها که روی ۱۰۸ فرد سالم تست شد، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داد.

بر اساس مقاله‌ای که به صورت آنلاین در مجله پزشکی"medical journal" منتشر شد، یک واکسن "کرونا ویروس" که توسط چینی‌ها ساخته شده است، در مرحله آزمایش بالینی روی انسان، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد.

این واکسن ایمن بوده و پاسخ ایمنی بدن در برابر بیماری "کووید-۱۹" را به همراه داشت.

در مرحله آزمایش بالینی، این واکسن به ۱۰۸ فرد بزرگسال سالم تزریق شد و پس از ۲۸ روز، نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داد.

نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.

به نقل از این مجله پزشکی، آزمایشات بالینی بیشتری نیاز است تا پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس "SARS-COV-۲" به طور قطعی مشخص شود.

"وی چن"(Wei Chen) از موسسه زیست فناوری پکن، مسئول این پروژه مطالعاتی گفت: این نتایج نقطه عطف مهمی در راه مهار بیاری کووید-19 است. آزمایش بالینی این واکسن نشان داد که تنها یک دوز از واکسن مذکور که "Ad5-nCoV" نام دارد، در عرض ۱۴ روز، در بدن افراد آزمایش شده آنتی‌بادی‌های ویژه ویروس و سلول‌های T تولید کرد.گرچه این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

وی ادامه داد: چالش‌های توسعه واکسن کووید-۱۹ بسیار جدید و بی‌سابقه است و تحریک سیستم ایمنی بدن لزوما نشانگر این نیست که واکسن ساخته شده، انسان را در برابر بیماری "کووید-۱۹" محافظت می‌کند.

وی چن در نهایت افزود: این نتیجه امیدوارکننده است ولی هنوز برای اینکه واکسن در دسترس همگان قرار گیرد، راهی طولانی در پیش داریم.

کلید واژه ها: واکسن کرونا ویروس اخبار