دستگاهی برای کاهش گازهای آلاینده‌ خروجی اگزوزها

رسول یاراحمدی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، دود ایجاد شده از اگزوز خودروها را یکی از عوامل موثر در آلودگی هوای کلان‌شهرها دانست و افزود: به منطور کاهش آلودگی‌های ناشی از خروجی اگزوزها اقدام به طراحی و ساخت راکتور تصفیه کننده گازهای خروجی خودروها با استفاده از پلاسما کردیم و این دستگاه قادر به کاهش ۷۵ درصدی این آلودگی‌ها است.

وی با بیان اینکه این دستگاه می‌تواند گازهای آلوده محیط را گرفته و با کمک پلاسما آنها را تصفیه کند، یادآور شد: این دستگاه روی خودروهای سواری نصب می‌شود و به شکل موثری آلودگی ایجاد شده توسط آنها را کاهش می‌دهد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: یکی از شرکت‌های فرانسوی نوعی از این دستگاه را ساخت که برای خودروهای گازوئیل سوز استفاده می‌شود ولی نوع ایرانی این دستگاه برای خودرو های بنزینی مناسب سازی شده است.

یاراحمدی قیمت تمام شده این دستگاه را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: معتقدیم استفاده از این دستگاه صرفه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه به صورت مداوم در حال  کار بر روی آن هستیم ممکن است که قیمت آن در آینده نیز کاهش یابد. این دستگاه موفق به اخذ مجوز از مرکز تحقیقات آلودگی هوا نیز شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاهی برای تصفیه هوای محیط مراکز درمانی درگیر با کرونا دیگر پروژه این مجموعه است که می‌تواند از کادر درمان در برابر هوای آلوده به ویرویس کرونا به شکل موثری حمایت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا