دومین نشست آنلاین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد

دکتر حیدری در دومین نشست‌ آنلاین این مرکز افزود: اگر چه ما باید در زمانهای کوتاه از بین مجموعه‌ای از اقدامات، مناسب‌ترین آنها را برگزینیم و به اجرا درآوریم ولی آنچه علاوه بر حل این مشکل حائز اهمیت است پذیرش مسئولیت اقدامات ما است.

دکتر حیدری در ادامه افزود: هر اقدام امروز ما در بلندمدت تاثیرات فراوانی را در پی خواهد داشت و پنجره هایی به سوی آینده‌ای متفاوت بر ما خواهد گشود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ضمن اشاره به تصمیم‌گیری‌های خاص آینده پژوهی گفت: تصمیمات طبیعی و آنی همچون فاصله‌گذاری اجتماعی، تصمیمات مبتنی بر برنامه ریزی راهبردی همچون تولید ماسک و الکل و تصمیمات مبتنی بر دیدگاه استقبال از وقایع و عدم تلاش برای بازگشت به موقعیت پایدار گذشته نمونه تصمیمات آینده پژوهی در رخداد کروناویروس است.

دکتر حیدری در ادامه ضمن نام بردن رویکردها و نظریه‌های مختلف خاطرنشان کرد: آینده محتملی را که می‌توان برای جهان پساکرونا متصور شد، جهانی با تغییرات شگرف در جهان بینی، رفتار، اخلاق و سبک زندگی است که موجب نظم نوینی در جهان خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنیای کرونایی بسیار زود می‌گذرد و برای ما علاوه بر تهدیدات عدیده فرصت‌های زیادی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در دوران پساکرونایی جوامعی موفقند که به تهدیدات به دید فرصت نگریسته و آینده‌های جدیدی را کنشگرانه بسازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا