سرقت ۵۰۰ گیگابایت داده از گیت‌هاب مایکروسافت

گیت‌هاب یک بستر توسعه‌ نرم‌افزار محبوب است که میزبانی نرم‌افزار را برای حدود ۴۰ میلیون برنامه‌نویس ارائه می‌دهد. برنامه‌نویسان از این بستر برای کنترل نسخه‌ نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند.

مایکروسافت، گیت‌هاب را با قیمت ۵.۷ میلیارد دلار در اکتبر سال ۲۰۱۸ به‌دست آورد.

در حال حاضر، تصاویری از هک‌شدن اطلاعات شخصی سرورهای گیت‌هاب منتشر شده که نشان می‌دهد اطلاعات هک‌شده شامل کدهای منبع آژور (Azure)، آفیس و منابع اجرایی ویندوز است. بعد از چند بررسی مشخص شد که خبر این هک واقعی است و ممکن است بتوان رمزهای ورودی حساب‌های کاربری بعضی از شرکت‌ها را نیز در آن پیدا کرد.

این حمله‌ سایبری توسط گروه هکری «ShinyHunters» انجام شد که چندی پیش، شرکت اندونزیایی Tokopedia را هک کرده بود.

هکرها ۵۰۰ گیگابایت از پروژه‌های خصوصی مایکروسافت را دانلود و ۱ گیگابایت از آن را در یک انجمن هکری منتشر کردند تا افراد ثبت‌نامی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. این گروه هکری ابتدا قصد داشت این اطلاعات را به فروش برساند، اما سپس تصمیم گرفت آن‌ها را به‌صورت رایگان فاش کند.

با این حال، با توجه به نمونه‌های مخازن خصوصی و لیست‌ فهرست‌های مشاهده‌شده، به‌نظر نمی‌رسد هیچ داده‌ محرمانه‌ای وجود داشته باشد که امکان بروز مشکلاتی را برای مایکروسافت فراهم آورد. اکثر آن‌ها به‌عنوان نمونه کد، پروژه‌های آزمایشی، کتاب‌های الکترونیکی و موارد مشابه هستند.

هکرها اعلام کردند که دیگر به حساب‌های گیت‌هاب دسترسی ندارند، بنابراین مایکروسافت زمان دارد تا هرگونه عواقب این نقص اطلاعاتی را بررسی کند و به کاربران خود اطلاع دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا