ساخت ماسک‌هایی شبیه به کلاه ایمنی

قرار است از ماه آینده ماسک‌هایی به فروش برسد که شبیه به کلاه ایمنی فضانوردان هستند و فیلترهایی دارند که کروناویروس را به دام می‌اندازند.یک استارتاپ کانادایی به نام " VYZRتکنولوژی" ماسک‌هایی تولید کرده که می‌تواند در روزهای کرونایی مورد استفاده قرار گیرد.

این ماسک " BioVYZR ۱.۰" نام گرفته و مجهز به یک فن است که نیروی خود را از یک موتور به دست می آورد.این فن هوا را از طریق چند فیلتر خارج می‌کند و عوامل بیماری‌زای مضر را از بین میبرد.

در بالای این ماسک که شبیه به کلاه ایمنی است، یک لبه بزرگ قرار دارد که کاربران را از لمس صورتشان که سبب انتقال آلودگی کرونا ویروس می‌شود، متوقف می‌کند.تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار پوند روی تولید این ماسک سرمایه گذاری شده که سرمایه گذاران آن پزشکان،پرستاران و دندانپزشکان بودند.

ماسک فناورانه " BioVYZR ۱.۰" از ماه گذشته به مرحله مونتاژ رسید و انتظار می‌رود که حدود ۱۴۱ پوند قیمت داشته باشد.

تولید این ماسک در شرایطی انجام می‌شود که تمام پزشکان و محققان معتقدند برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس همه باید از ماسک استفاده کنند.

نحوه استفاده از " BioVYZR ۱.۰" به این نحو است که کاربران باید ماسک را با یک بند بزرگ به دور قفسه سینه خود وصل کرده و به طور طبیعی نفس بکشند.سپس فنی که در پشت سر قرار دارد، هوا را به داخل می‌کشد و در میان فیلترهای ماسک هل داده می‌شود تا در نهایت از طریق طرفین ماسک به بیرون رانده شود.

مدیر استارتاپ تولید کننده این ماسک گفت: تجهیزات محافظت شخصی تقریبا تمام عوامل بیماری‌زای موجود در هوای اطراف کاربر را متوقف می‌کنند.تولید قسمت پارچه‌ای ماسک از قبل آغاز شده و قرار است تولید انبوه سیستم تصفیه هوای آن به زودی آغاز شود. گفته شده فروش این ماسک‌ها از ماه آتی آغاز می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا