معرفی منتخبان ناسا برای بهبود ربات حفاری ماه

برنامه "آرتمیس"(Artemis) ناسا برای بازگشت به کره ماه جهت کمک به زندگی در این قمر به ربات‌ها احتیاج خواهد داشت و ناسا برای ساخت این ربات‌ها به کمک عمومی نیازمند است.

ناسا برای طراحی و ساخت یک ربات حفاری سطح ماه که هرچه بهتر و کارآمدتر بتواند خاک ماه را حفر کند، فراخوان داده است.

این آژانس فضایی منتخبان را از یک چالش طراحی برای بهبود ربات "RASSOR" که برای حفاری روی ماه استفاده خواهد شد، برگزیده است. همه آنها دارای طراحی‌های هوشمندانه‌ای بودند که باید با تلاش اندکی قادر به حفر و نمونه برداری از خاک ماه مشهور به "رگولیث"(regolith) باشد.

ساخت چنین ربات‌هایی بسیار مهم است، چرا که حضور طولانی مدت در ماه ممکن است به ربات‌هایی این چنینی وابسته باشد.

ناسا قصد دارد با استفاده از چنین ربات‌هایی نیاز به بردن منابع حجیم و سنگین از زمین به ماه را رفع کند و این ربات‌ها بتوانند با حفاری سطح ماه، منابع مورد نیاز برای ساخت پناهگاه‌ها و دیگر موارد را فراهم کنند.

برنده فراخوان ناسا طرحی بود که از یک درب واکنشی برای گرفتن مقادیر زیادی از خاک استفاده می‌کند و دارای تحمل زیادی در برابر گرد و غبار است.

دیگر طرح‌ها نیز شامل یک سطل ساده اما در عین حال مؤثر، سطل‌های باریک، یک طراحی مارپیچ کارآمد و یک مدل که هم از جرم ربات و هم از گرانش برای کمک به حرکت ربات استفاده می‌کند، بود.

مدتی طول خواهد کشید تا ناسا آزمایش این طرح‌ها را تمام کند و برخی یا تمام این فناوری‌ها را در "RASSOR" پیاده سازی کند.

کمک‌های خارج از صنعت فضایی، پیشرفت فناوری‌های فضایی را تسریع می‌کند و پیشرفت ربات‌های حفاری خاک ماه برای ساختن پناهگاه‌ها یا تامین منابع و عدم نیاز به آوردن منابع از زمین، مهم است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا