گزارش ویدیویی از دستگاه کاهش انرژی برای پیاده روی

در این گزارش ویدیویی می توانید با ساختار شبه روباتیک ویژه ای آشنا شوید که با اتصال به پای فرد می تواند بخشی از انرژی مورد نیاز برای حرکت دادن بدن در هنگام پیاده روی را کاهش بدهد. در این ویدیو می توانید مشاهده کنید که فردی با استفاده از این اسکلت ویژه، با اتصال حسگرهایی به پای خود در حال راه رفتن است و در وضعیت های مختلفی که این اسکلت به ذخیره و ازادسازی انرژی می پردازد نیز تصویر برای شما به وضعیت آهسته در خواهد آمد.

این ساختار به محض برخورد کردن پای انسان با زمین، سیم مخصوصی در پشت پای فرد را به وضعیت انقباض در می آورد که این انقباض در وضعیت راه رفتن و حرکت دادن پا می توان بخشی از انرژی مورد نیاز برای برداشتن گام بعدی را تامین کند. این ساختار به هیچ شرایط ویژه و یا منبع انرژی خاصی نیاز نداشته و به سادگی و مانند یک اسکلت اضافی بر روی پا قرار می گیرد و می توان از آن استفاده کرد.

این اختراع در حال حاضر هنوز به مرحله تکامل نرسیده است و تنها ده درصد از انرژی مورد نیاز برای پیاده روی را کاهش می دهد ولی می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک و با تکامل این پروژه شاهد این باشیم حجم بالاتری از انرژی مورد نیاز برای پیاده روی و دویدن به واسطه استفاده از این ابزارها کاهش بیابد.

این پروژه نتیجه تلاش همزمان سه محقق به نام های بروس ویگین، گریگوری ساویکی و استیون کالینز بوده و این افراد همچنان در حال تلاش برای بهبود این پروژه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا