رئیس جمهور ۳ پروژه ارتباطی را رونمایی می کند

محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با اشاره به دستور ۵ ماده ای رهبر انقلاب در دی ماه سال ۹۸ برای تسریع در بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زیرساختهای ارتباطی صورت گرفته است.

وی با اشاره به پروژه هایی که در هفته جاری آماده بهره برداری می شود، ادامه داد: مرکز داده بزرگ کشور توسط یکی از اپراتورها با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که این دیتاسنتر ۲۵ درصد به ظرفیت فعلی مراکز داده اضافه می کند.

وی از توسعه زیرساخت خدمات ابری توسط یکی از اپراتورهای اینترنت خبر داد که با توجه به تحریم های ظالمانه علیه شرکت های فناوری در کشور، به شدت نیاز به آن احساس می شد و با اجرای این پروژه کشور به خودکفایی در حوزه زیرساخت خدمات ابری می رسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست اقتصادی توسعه بازار و توسعه محصول برای افزایش محتوای شبکه ملی اطلاعات گفت: طرح بزرگ «هرخانه ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» را برای یک میلیون خانه ایرانی فعال می کنیم تا از خدمات تلویزیون اینترنتی بهره ببرند و این رقم به ۵ میلیون خانوار می رسد. این پروژه اقتصاد بخش محتوا در فضای مجازی را فعال می کند و از جمله اهداف شبکه ملی اطلاعات است.

جهرمی با بیان اینکه این ۳ پروژه تا پایان این هفته به سرانجام می رسد، گفت: هفته آینده میزبان رئیس جمهور برای رونمایی از این پروژه ها خواهیم بود.

وی گفت: در خردادماه امسال نیز در ادامه پروژه های مدنظر برای شبکه ملی اطلاعات، دو مرکز داده جدید توسط یکی از اپراتورها وارد مدار می شود که اهداف پدافندی و زیرساخت فناوری را در بر دارد و در تبریز و تهران خواهد بود که برای آن ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز نیز با حضور معاون اول رئیس جمهوری توسعه پوشش شبکه ملی اطلاعات و اینترنت را در ۱۵۷۸ روستای کشور رونمایی می کنیم که این روستاها از طریق خدمات نسل ۳ و ۴ موبایل به شبکه ملی اطلاعات می پیوندند. همچنین هزار روستای دیگر نیز تا پایان خردادماه به این شبکه متصل می شوند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا