شناسایی ۱۷۵۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید و امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: خوشبختانه تا کنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته جهانپور تا کنون ۶۷۲ هزار و ۶۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است اما از سوی دیگر وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و این استان بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا