روز جهانی لاک پشت ها

  • روز جهانی لاک پشت ها

روز ۲۳ می از سال ۲۰۰۰ تا کنون به عنوان روز جهانی لاک‌پشت‌ها در سراسر دنیا جشن گرفته می‌شود.روز جهانی لاک‌پشت در سراسر جهان به روش‌های مختلفی برگزار می‌شود كه شامل فعاليت‌های آموزشی عمومی درباره‌ لاک‌پشت‌ها، تماشای لاک‌پشت‌ها در باغ وحش‌ها و پوشيدن لباسی مانند لاک‌پشت‌ها است.

هدف اين فعاليت‌ها آموزش افراد برای آشنایی با لاک‌پشت‌ها و نجات لاک‌پشت‌های گرفته يا زخمی‌شده در بزرگراه‌ها و انجام فعاليت‌های تحقيقاتی بيشتر در زمينه‌ی لاک‌پشت‌ها است.حدود ۲۵۰ گونه مختلف از لاک‌پشت‌ها و سنگ‌پشت‌ها در سراسر دنيا وجود دارند. آن‌ها در زيستگاه‌های مختلف، از اقيانوس گرفته تا صحراها، زندگی می‌كنند. اما در مكان‌هایی با آب و هوای سرد قادر به زندگی نيستند.

  • نخستین نسخه زبان برنامه‌نویسی جاوا منتشر شد

جاوا  یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است. نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد گردید. در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. ایده شیء گرایی جاوا از زبان اسمال‌تاک گرفته شده‌است. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبانهای نسل اول C بالا است. برنامه‌های جاوا به صورت بایت کد (کامپایل) می‌شوند و توسط JVM (ماشین مجازی جاوا) به کدهای ماشین تبدیل و اجرا می‌شوند. در صورت وجود JVM مانند سایر زبانهای مبتنی بر آن که وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیستند برنامه‌های نوشته شده به جاوا بر روی هر نوع سیستم عامل و هرگونه وسیلهٔ الکترونیکی قابل اجرا می‌باشند. شعار جاوا «یکبار بنویس و هر جایی اجرا کن» (Write once, Run anywhere) است که به همین ویژگی اشاره دارد.

  • تولد جان باردین

جان باردین متولد 23مه 1908 بود.وی فیزیکدان آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1956 برای اختراع ترانزیستور و نوبل فیزیک 1972 برای توسعه نظریه ابررسانایی موسوم به نظریه BCS است.وی در 30ژانویه 1991درگذشت.

  • تولد جاشوا لدربرگ

جاشوا لدربرگ متولد 23مه 1925بود .وی زیست شناس و متخصص ژنتیک آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی – پزشکی 1958 برای کشف فرآیند هم یوغی باکتریایی است.اودر 2فوریه 2008درگذشت.

  • درگذشت جان فوربس نش

درگذشت جان فوربس نش 13 زوئن 1928 متولد شد. وی ریاضیدان آمریکایی و برنده جایزه نوبل علوم اقتصادی 1994 برای تحقیقات هندسه جبری، تکامل نظریه بازی و توسعه تعادل نش است. فوربس در23مه  2015 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا