دوران پساکرونا، بهترین زمان برای انتقال تجارب فعالان حوزه رسانه

شاید در این برهه حساس نقش ارتباطات و روابط عمومی ها و اهمیت عملکرد و تدبیر آنها در قبال انتظارات مردم و مخاطبانشان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته باشد.

روابط عمومی ها همواره به عنوان نهاد واسط میان مردم، جامعه و نهادهای مختلف ایفای نقش کرده و در این راستا وظایفی برای آنها وجود دارد. با توجه به این تعریف، امروز در سایه کرونا روابط عمومی ها و حوزه ارتباطات باید بیش از هرزمان دیگری به وظایف خود از قبیل صداقت، شفافیت، درستی اطلاعات، اجتناب از پنهانکاری و تقویت پیوندهای واقعی با نهادهای مدنی و رسانه های مسوول پایبند باشند.

یک فعال رسانه و حوزه روابط عمومی در گفتگو با سیناپرس پیرامون وظیفه حوزه ارتباطات در شرایطی مانند شرایط کنونی گفت: روابط عمومی ها و اصحاب رسانه غالبا در نقش نیروهای پشتیبان و امدادرسان و کسانی که وقایع را در قاب دوربین ثبت می کنند، یا به رشته تحریر و روایت در قالب‌های مختلف رسانه ای در می آورند ظاهر می شوند و شاید به همین دلیل است که اغلب در حاشیه قرار دارند.

مریم سلیمی ادامه داد: این در حالیست که در شرایط کنونی که در آن قرار داریم و موقعیت های مشابه فعالان حوزه ارتباطی اعم از مطبوعات و روابط عمومی همواره پابه پای متخصصان، پزشکان، مسوولان، دست اندرکاران و… درگیر رفع بحران بوده اند.

وی ادامه داد: در این روزهای کرونایی هم اصحاب حوزه ارتباطات بیکار ننشسته اند و با پاسخگویی مناسب و پوشش رسانه ای، به گسترش ارتباطات سلامت و ارتقای سواد مردم کوشیده اند که این مهم نباید نادیده گرفته شود.

سلیمی تصریح کرد: حال در چنین روزی، بزرگداشت، معرفی و تقدیر از افراد برجسته و فعالان حوزه رسانه ای و روابط عمومی نقش آفرین در رفع بحران کرونا امری ضروری به نظر می رسد. چراکه، اینگونه این افراد ضمن دلگرم شدن، عملکرد ارزشمند خود را در این زمینه ادامه و ارتقا می دهند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، انتظار می رود به راحتی تجربیات اصحاب حوزه ارتباطات نادیده گرفته نشود و در دوران پساکرونا، انتقال تجارب فعالان حوزه رسانه ای و روابط عمومی در نظام بهداشت، سلامت، پزشکی، امداد و نجات و… به دیگر فعالان حوزه ارتباطی مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در شرایط حساس کنونی قطعا به احیاء و تقویت ارزش ها در نظام مدیریتی کشور کمک شایانی می کند. قطعا ارتباطات به عنوان بخشی از وظایف و تکالیف سازمان ها و نهادها تلقی می شود و دست اندرکاران و مسوولان باید بدانند در این بستر شرط اصلی اعتقاد قلبی و عملی به پاسخگویی درقبال افکارعمومی است که مهمترین شرط رسیدن به این مهم، اعتمادسازی است.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا