افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در پایتخت

دکتر علی یقطین، رئیس مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند، با اعلام این خبر گفت: با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و شهرداری منطقه 10 و شتاب دهنده «ذوق» سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند افتتاح می شود. به گفته او، این مراکز با هدف توسعه اهداف برنامه «تهران هوشمند» و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و گروه‌های استارتاپی فعال در حوزه خدمات شهروندی و شهر هوشمند و در جهت استفاده از ظرفیت‌های این بخش از زیست بوم نوآوری برای رفع معضلات شهری به بهره برداری رسیده اند.
یقطین در توضیح ویژگی‌های این مرکز گفت: مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه 10 در فضایی به وسعت تقریبی 300 متر مربع، دارای امکاناتی از جمله اتاق کار ویژه شرکت‌ها، میز کار برای فعالیت‌های اشتراکی و فضای کاری ویژه استارتاپ‌ها است. اینترنت و استفاده از مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی هم به صورت رایگان در اختیار فعالان این حوزه قرار می گیرد.
او ادامه داد: تا کنون حدود 10 شرکت و 22 تیم استارتاپی در این مرکز مستقر شده‌اند که در آینده و پس از افتتاح، میزبان گروه‌های بیشتری خواهد بود.
یقطین در خصوص همکاری با شهرداری منطقه 10 در راه اندازی این مرکز نوآوری افزود: مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند منطقه 10 که در حوالی خیابان قزوین واقع شده، با حمایت کامل شهرداری این منطقه از جمله اختصاص ساختمانی ویژه برای تاسیس این مرکز و با هدف پشتیبانی و تقویت زیست بوم نوآوری شهری و بخصوص در جهت رفع برخی چالش‌های این منطقه به بهره برداری رسیده است.
رئیس مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند در پایان درباره مراکز نوآوری شهرداری تهران گفت: این مرکز، سومین مرکزی است که در همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران با سایر بخش‌های شهرداری و دانشگاه‌ها و شتاب دهنده‌ها آغاز به کار خواهد کرد. پیشتر، مراکز نوآوری منطقه 9 و 4 با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و علم و صنعت فعالیت خود را آغاز کرده بودند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در آینده‌ای نزدیک نیز تاسیس مراکز نوآوری شهری توسعه خواهد یافت و بدین ترتیب با حمایت از کسب و کارهای نوآور و نوپا در هر مرکز، رویکرد ویژه‌ای برای حرکت هدفمندتر به سمت تهران هوشمند شکل خواهد گرفت و با اتصال شهرداری و حوزه نوآوری شهری می‌توان برای رفع نیازهای فناورانه شهرداری و شهر اقدامات موثرتری انجام داد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا