آغاز آزمایش بالینی یک درمان احتمالی

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، تاکدا با همکاری چند شرکت داروسازی خارجی از ماه گذشته میلادی در تلاش برای ساخت دارویی جدید برای مداوای بیماری کوید-۱۹ بوده است در ساخت داروی مذکور از نمونه خون گرفته شده از بیمارانی که کاملا بهبود یافته اند استفاده می شود.

تاکدا می گوید که کارآزمایی بالینی این دارو را در ژاپن، آمریکا، و اروپا آغاز خواهد کرد این شرکت داروسازی همچنین می افزاید که به همین منظور تولید این دارو را هم اکنون آغاز کرده است.

به گفته این شرکت داروسازی، چنانچه آزمایشات خوب پیش برود تا پایان سال جاری میلادی برای گرفتن مجوز از دولت درخواست خواهد کرد.

از سوی دیگر شرکت «دِنکا» ژاپنی که مواد شیمیایی تولید می کند می گوید اواخر هفته جاری تولید یک ترکیب ارگانیک مورد نیاز برای تولید داروی آویگان برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را آغاز خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد که کارخانه «اُمی» در استان نیگاتا، واقع در مرکز ژاپن، تولید «دی اتیل مالونات» یک ماده اولیه کلیدی برای داروی ضد آنفلوانزای «آویگان» را از روز ۱۶ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) آغاز خواهد کرد.

هدف دولت ژاپن در اختیار داشتن ذخیره کافی از این دارو برای دو میلیون نفر در سال مالی جاری است که ماه مارس سال ۲۰۲۱ پایان می یابد. تضمین عرضه با ثبات این ترکیب که بیشتر وابسته به واردات از چین است دشوار شده بود.

شرکت دِنکا تنها تولید کننده در ژاپن است که قادر به تولید دی اتیل مالونات است اما تولید آن را درماه آوریل ۲۰۱۷ متوقف کرده بود دِنکا در واکنش به درخواست دولت برای تضمین عرضه پایدار این ترکیب مشغول آمادگی برای از سرگیری تولید آن بوده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا