ابداع روش جدید احیای قلبی در ژاپن

سینا پرس :  یکی از مهمترین مشکلات و دشوار ترین عملیات های پزشکی ، عملیات احیای قلبی در بیماران و مصدومینی است که دچار ایست قلبی شده اند . به تازگی دانشمندان ژاپنی از احیای موفقیت آمیز عملکرد قلبی یک موش که دچار حمله قلبی شده بود ، خبر دادند . لازم به ذکر است که این موش این حمله قلبی را به واسطه پیوند صفحه های سلولی مشتق شده از سلول های بنیادی پرتوان القایی iPSCs (Induced pluripotent stem cells) متحمل شده بود که با احیای موفقیت آمیز جان سالم بدر برد .

سلول های بنیادی پرتوان القایی یک نوع از سلول های بنیادی پر توان هستند که می توانند به طور مستقیم از سلول های بالغ تولید شوند . فن آوری سلول های بنیادی پر توان القایی iPSC توسط آزمایشگاه خصوصی شینیا یاماناکا (Shinya Yamanaka) ، در کیوتوی ژاپن ایجاد شده است . لازم به ذکر است که این آزمایشگاه از مراکز پیشروی پژوهش در زمینه پزشکی بوده و پژوهشگران آن  جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را از آن خود کرده اند .

پروفسور Yoshiki Sawa استاد جراحی قلب و عروق دانشگاه اوزاکا در رابطه با این روش جدید احیا قلبی اعلام کرد : " مدارک و شواهد به دست آمده ،  اثر بخشی درمان قلب انسان با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی iPSC مشتق شده (سلول های عضلانی که عضله قلب را تشکیل می دهند) را ثابت می کند . "

این روش درمانی در صورت موفقیت در احیای قلبی انسان ها ، می تواند جان هزاران بیمار و مصدوم را که سالانه در سراسر جهان به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست می دهند ، حفظ کند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا