خوزستان همچنان وضعیت قرمز دارد

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۷۸۳  نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۸۹۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است. ۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است حدود ۲۵ درصد موارد جدید از بستری بیمارستانی و حدود ۷۵ درصد موارد جدید از افرادی است که به صورت سرپایی هستند و علایم خفیف دارند.

جهانپور افزود: ۴۹۰ مورد از موارد مثبت از موارد بستری است و ۱۴۶۸ مورد از بین مبتلایان سرپایی است که نمونه از آنها احذ شده است و یک چهارم این موارد متعلق به استان خوزستان است، خوزستان کماکان در وضعیت قرمز است و محل توجه ویژه است و دقت و جدیت بیشتری در همکاری مردم این استان با وزارت بهداشت لازم است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت عادی نیست اما در اکثر استانها به جز خوزستان کاهش تدریجی موارد فوت و ابتلا را داریم اما در استان خوزستان و تهران موضوع متفاوت است و خوزستان همچنان وضعیت قرمز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا