از مصرف خودسرانه مکمل‌های پروتئینی بپرهیزید

رضوان ندیمی در گفت وگو با ایرنا افزود: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نشدند می توانند روزه بگیرند، حتما وعده سحری بخورند و در وعده سحری و افطاری، نکات تغذیه‌ای را رعایت و همچنین از افطاری تا سحری، میوه و مایعات مصرف کنند، رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده‌های افطار و سحری نقش مهمی در حفظ سلامت دارد، منظور از تغذیه صحیح، رعایت تعادل و خودداری از افراط در مصرف برخی خوراکی‌ها مثل مواد قندی و چربی است.

وی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف مواد قندی و نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای چرب و پر روغن باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، باید از افراط در مصرف این مواد غذایی خودداری کرد. در وعده سحری باید نکاتی رعایت شود که شامل مصرف کافی سبزی‌ها، سالاد و سیفی‌جات است. زیرا این مواد غذایی حاوی آب هستند و در طول روز باعث کم آب شدن بدن و خشکی دهان پیشگیری می‌کنند.

ندیمی با بیان اینکه یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است، ادامه داد:  اگر در وعده سحری، سبزی و سالاد در کنار غذا وجود داشته باشد، از خشکی دهان پیشگیری می‌کند. همچنین این مواد حاوی ویتامین‌هایی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد طبیعی بدن مفید محسوب می‌شوند.

این متخصص داخلی، ادامه داد: در وعده افطار هم مصرف مایعات گرم و مواد قندی مثل خرما توصیه می‌شود، مصرف کافی مایعات بعد از افطار تا سحری نیز به جبران کم آبی بدن کمک می‌کند. رعایت اصول تغذیه صحیح، یعنی کاهش مصرف قند و نمک و چربی، مصرف بیشتر سبزی و میوه و مصرف بیشتر مایعات بعد از افطار به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

ندیمی تصریح کرد: برای روزه داران اهدای خون مشکلی ایجاد نمی کند، باید منابع غذایی مثل آهن و اسید فولیک را که برای خون سازی لازم است در وعده غذایی سحری یا افطار مصرف کنند. همچنین باید ویتامین ث کافی نیز که به جذب آهن کمک می‌کند را مصرف کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا