خطر ابتلا به کرونا را جدی بگیریم

عباس متولیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم ما آگاهی خوبی نسبت به بیماری کرونا دارند و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهند اما شدت خطر ابتلا به آن را کمتر از واقعیت احساس می کنند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت اجتماعی در حال کاهش است و مردم نیز اقدامات پیشگیرانه را با جدیت قبل دنبال نمی کنند. زیرا شدت درک خطر پایین است و زمانی که به عنوان مثال تردد بین استان ها آزاد و مراکز عمومی بازگشایی می شود، مردم تصور می کنند که می توانند اقدامات پیشگیرانه (استفاده از ماسک و دستکش، شستن دست ها و رعایت فاصله اجتماعی) را انجام ندهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: مردم در جامعه با اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا با سهل انگاری رفتار می کنند که بسیار خطرناک است.

متولیان با بیان اینکه ویروس کرونا مدت ها است که در کشور وجود داشته و قابل انتقال است، اظهار داشت: خطر ابتلا به آن برای همه وجود دارد و شدت بیماری زیاد و کشندگی آن ۱۰ برابر آنفلوآنزا است. اما مردم تصور می کنند خطر آن به اندازه آنفلوآنزا و حتی کمتر است.

ویروس کرونا ضعیف نشده‌است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به اینکه آیا ویروس کرونا ضعیف شده و بیماران وضعیت مطلوب تری دارند، عنوان کرد: میزان خطرناک بودن و شدت ویروس تغییری نکرده است؛ بلکه عملکرد و تجربه پزشکان و کادر درمانی بهتر شده است.

وی ادامه داد: در اوایل ورود ویروس کرونا به کشور کادر درمانی شناخت بسیار کمی از اقدامات موثر بر بیماری داشته و ترس زیادی نیز از مواجه با بیماران داشتند بنابراین احتمال داشت به دلیل نبود شناخت کافی از بیماری،  خدمات درمانی مناسب را ارائه ندهند.

متولیان تصریح کرد: با گذشت زمان ترس کادر درمانی کاهش پیدا کرد و در مقابل آن دستورالعمل های استاندارد و تجربه بالینی کادر درمانی نیز افزایش یافت. در حال حاضر عملکرد بهتر شده اما شدت بیماری و ویروس تغییری نکرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا