ارتباط مشکلات دوران کودکی با بیماری قلبی در میانسالی

محققان دریافتند ضربه‌ها و آسیب‌های روحی دوران کودکی احتمال ابتلاء به بیماری قلبی عروقی را در میانسالی افزایش می‌دهد. تغییرات فیزیولوژیکی، روانشناختی و رفتاری طولانی در این زمینه نقش دارند.

چالش‌های دوره کودکی می‌تواند توانایی فرد را در کنترل وقایع استرس زا در سنین بالاتر مختل کند. در نتیجه، آنها ممکن است در بزرگسالی به سوی شیوه‌های ناسالمی نظیر سیگارکشیدن و پرخوری برای مقابله با آنها بپردازند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در کودکی مورد سوءاستفاده و توهین قرار گرفته و نادیده انگاشته می‌شوند، بیشتر در واکنش به استرس، مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، التهاب و میزان بالاتر هورمون کورتیزول می‌شوند.

«جاکوب پیرس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا، در این باره می‌گوید: «افرادی که در دوره کودکی با چالش‌های خانوادگی مواجه هستند، بسیار در معرض تجربه حمله قلبی یا سکته در میانسالی قرار دارند. حتی نرخ مرگ و میر به هر دلیلی در این گروه از افراد بالاتر است.»

در این مطالعه، عشق و حمایت والدین، توهین کلامی، محبت جسمی، تنبیه بدنی، وجود فرد الکلی یا معتاد به مواد مخدر در خانواده، سازماندهی و مدیریت خانواده، و توجه اطرافیان به فرد در قالب پرسشنامه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان به مدت ۳۰ دهه تحت نظر بودند.

محققان در طول این مدت دریافتند افرادی که در معرض میزان بالا مشکلات در دوره کودکی قرار داشتند، ۵۰ درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض مشکلات قلبی عروقی قرار دارند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا