کمیته راهبردی علوم شناختی در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می شود

 دکتر محمدتقی جغتایی درحاشیه نشست مشترک روسای ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با  ایرنا افزود: این کمیته در راستای گسترش فعالیت های حوزه علوم شناختی ومسایل مربوط به مغز دردانشگاه صنعتی شریف تشکیل می شود.

وی بیان کرد: اکنون دردنیا بخش عمده ای از مقالات درحوزه فعالیت های مربوط به مغز و مسایل شناختی است زیرا ارتباط پیوسته ای با همه علوم از جمله مهندسی، انسانی ، پزشکی و حتی فلسفه دارد.جغتایی با اشاره به اینکه دانشگاه شریف یکی از دانشگاه هایی است که در بسیاری از مسایل پیش گام بوده، گفت این دانشگاه معتبر و در سطح بین المللی شناخته شده است و کارهای بسیارخوبی نیز درحوزه علوم شناختی انجام داده است .
وی افزود: ستاد در نظر دارد علومی که با مسایل مربوط به مغز ارتباط پیدا می کند با بحث های مهندسی ، فیزیک و ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف گسترش دهد.
وی گفت: فعالیت درحوزه کامپیوتر، مدلینگ، شبکه های مغزی، طراحی یک سری تکنولوژی های فنی برای افرادی که نیازبه خدمات درمانی دارند وبسیاراستفاده می شود، از جمله کارهایی است که در دانشگاه های فنی و به ویژه دانشگاه صنعتی شریف در حوزه علوم شناختی می شود انجام داد.

جغتایی یادآور شد: دراین کمیته راهبردی مقررشد نماینده ستاد توسعه علوم شناختی ودانشگاه علوم پزشکی نیزحضور داشته باشد. برنامه ریزی های لازم در زمینه راه اندازی رشته های جدید درحوزه های علوم اعصاب وعلوم اعصاب شناختی در دانشگاه شریف انجام شود ، درس اختیاری علوم شناختی برای دانشجویان مختلف ارائه شود و سوم اینکه مرجعیت دانشگاه صنعتی شریف در یک یا دو حوزه تحقیقی مورد نظر ستاد علوم شناختی انجام شود. وی افزود: برای توسعه علوم شناختی دراین دانشگاه مقررشد با تصمیم گیری درکمیته راهبردی یک آزمایشگاه در حوزه علوم شناختی با همکاری دانشگاه ها راه اندازی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا