نرخ مرگ و میر ویروس کرونا ۰.۷۵ درصد است

به گفته محققان، کووید۱۹ منجر به مرگ یک نفر از بین هر ۱۳۳ مبتلا می شود.

گیدیون میروویتز-کتز از دانشگاه ولوونگانگ و دکتر لئا مرون از دانشگاه جیمز کوک در استرالیا این تحقیق را انجام داده اند. آنها درفضای آنلاین مطالعات انگلیسی زبان از سراسر جهان را جستجو کردند که نرخ مرگ و میر در آنها اشاره شده بود.

این دو محقق مطالعاتی را در نظر گرفتند که بیماران کووید۱۹ در آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، چین، ژاپن، فرانسه و کشتی تفریحی دیاموند پرنسس را  بررسی کرده بود.

آنها اطلاعات مربوط به ۱۳ پژوهش جهانی را درباره محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر ویروس کرونا بررسی کردند و متوجه شدند این شاخص ۰.۷۵ درصد است.

با این احتساب کووید۱۹ ، هفت و نیم بار مرگبارتر آنفلونزا است. ارقام به دست آمده در این پژوهش با آمار نیویورک همخوانی دارد. در این شهر تست تصادفی آنتی بادی نشان داد یک چهارم جمعیت ۸ میلیونی آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به عبارت دیگر مرگ ۱۶ هزار نفر در نیویورک نشان دهده نرخ مرگ و میر ۰.۷۹ درصدی است.

پژوهش هایی مشابه در مقیاس کوچکتر در فنلاند، آلمان، سوئد و آمریکا انجام شده که نشان می دهد نرخ واقعی مرگ ومیر بین ۰.۱۹ تا ۰.۷۹ درصد است.

نرخ واقعی مرگ ومیر این ویروس احتمالا تا زمان پایان همه گیری و آمار کشورها درباره تعداد افراد مبتلا و بهبود یافته از آن، مشخص نخواهد شد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا