مقر تسلا را به ایالت دیگری می‌برم

در حالی که تسلا نسبت به عدم امکان بازگشایی کارخانه خود در فریمانت واکنشی نشان نداده، ایلان ماسک که به حضور در توییتر و توییت‌های جنجالی خود شهرت دارد، در این شبکه اجتماعی نوشت: «صادقانه بگویم، این آخرین بار است. تسلا مقر خود و برنامه‌های آینده‌اش را فورا به تگزاس یا نوادا منتقل می‌کند. اگر حتی به تولید خود در فریمانت ادامه دهیم، این موضوع به نحوه برخورد با تسلا در آینده بستگی خواهد داشت. تسلا آخرین خودروسازی است که در کالیفرنیا حضور دارد.»

ماسک به دنبال بازگشت شماری از کارکنان خود به کارخانه در روز جمعه بود، اما بخش بهداشت و سلامت شهرستان آلامدا روز جمعه اعلام کرد که چنین اقدامی، مخالف قوانین است. فرماندار کالیفرنیا، «گوین نیوسام» روز پنجشنبه دستورالعمل جدیدی برای تولیدکنندگان درنظر گرفت، اما قوانین قرنطینه شهرستان آلامدا تا تاریخ ۱۱ خرداد پابرجا خواهد بود. تگزاس از ۲۹ اردیبهشت امکان تولید توسط شرکت‌ها را فراهم می‌کند و از روز شنبه بسیاری از کسب و کارها در نوادا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

تسلا عصر شنبه در دادگاه فدرال در بخش شمالی کالیفرنیا از شهرستان آلامدا شکایت کرد و خواستار حکمی دائمی شد که مانع از اجبار برای قرنطینه و عدم امکان تولید می‌شود. تسلا در شکایت خود به این موضوع اشاره کرده که شهرستان آلامدا برخلاف قوانین فدرال و کالیفرنیا عمل کرده و همچنین از دستور فرماندار ایالت سرپیچی کرده است.

تسلا علاوه بر آلامدا، در نوادا نیز کارخانه دارد. کارخانه «گیگافکتوری ۱» وظیفه تولید باتری‌های این شرکت را برعهده دارد. ماسک در ماه فوریه از فالورهای خود در توییتر درباره وجود کارخانه گیگافکتوری در تگزاس نظرسنجی کرد که نظر ۸۰ درصد آن‌ها مثبت بود.

مدیرعامل تسلا به این موضوع اشاره کرده که به علت آشنایی این شرکت با نحوه برخورد با ویروس کرونا در کارخانه خود در شانگهای چین، باید قادر به بازگشایی کارخانه در کالیفرنیا باشد.

منبع: زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا