با برترین مخترعان 2015 اروپا آشنا شوید

این جایزه در سال 2006 و توسط دفتر ثبت اختراع اروپا پایه‌گذاری شد و مخترعان فردی و تیم‌هایی را ارج می‌نهد که اختراعات پیشگامشان پاسخ‌هایی را به تعدادی از بزرگ‌ترین چالش‌های حال حاضر می‌دهند.برندگان این جایزه توسط هیأت داوری مستقل و متشکل از مقامات بین‌المللی در حوزه‌های تجارت، علوم، آکادمی و تحقیقات از میان 15 فینالیست اعلام شدند.

این هیأت، پروپوزال‌های ارائه‌شده را از لحاظ مشارکت آن‌ها در پیشرفت فناورانه، توسعه اجتماعی، ایجاد شغل و ثروت در اروپا بررسی کرد.

امسال بیش از 300 فرد و تیم‌ مخترع در این رقابت شرکت داشتند که 15 مورد از آن‌ها توسط هیأت بین‌المللی مستقل به عنوان فینالیست انتخاب شده و در نهایت 10 نفر به عنوان برنده معرفی شدند.فینالیست‌های سال 2015 از 11 کشور از جمله اتریش، استرالیا، چین، فرانسه، ژاپن، لتونی، هلند، سوئیس، سوئد، انگلستان و ایالات متحده بودند.اختراعات آن‌ها حوزهای فناورانه مختلف از جمله بیوشیمی، مهندسی عمران، انرژی، الکترونیک، شیمی صنعتی، علم مواد، فناوری پزشکی، تغذیه و فیزیک را پوشش می‌دهند.

فینالیست‌ها و برندگان امسال در پنج گروه عبارت بودند از:

بخش صنعت: فینالیست‌ها شامل ژان-کریستوف ژیرو از فرانسه، گونار آسپلوند از سوئد و فرانتس آمتمان و فیلیپ موگارز از کشورهای اتریش و فرانسه بودند که از میان آن‌ها فرانتس آمتمان و فیلیپ موگارز به عنوان برنده نهایی انتخاب شدند.

بخش شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط: لورا فانت ویر از هلند، میشل لسکان از فرانسه و یوهان الوسجو و مارتن اسکوگو از سوئد در میان فینالیست‌های این بخش بودند که لورا فانت ویر توانست جایزه را از آن خود کند.

بخش تحقیقات: سه فینالیست این بخش لوک آلفی از بریتانیا، هنریک ماریوس جونکرز از هلند و لوودی لیبر از فرانسه بودند که در نهایت لیبر به عنوان برنده انتخاب شد .

بخش کشورهای غیراروپایی: ایان فریزر از استرالیا و ژیان ژو از چین، الیزابت هولمز از ایالات متحده و سومیو ایجیما، آکیرا کوشیو و ماساکو یودوساکا از ژاپن فینالیست‌های این بخش بودند که ژاپنی‌ها به عنوان برنده معرفی شدند.دستاوردهای طول عمر: ایوارس کالوینز از لتونی، کورنلیس ای. شوهامر ایمیک از هلند و آندرئاس مانتس از سوییس به عنوان فینالیست معرفی شدند که در این گروه، مانتس توانست جایزه را از آن خود کند.

جایزه مردمی این رقابت نیز به ایان فریزر از استرالیا و ژیان ژو از چین در بخش کشورهای غیراروپایی اهدا شد.به گفته بنوات باتیستلی، رئیس دفتر ثبت اختراع اروپا، این نوآوری‌ها نشان‌دهنده نقش اروپا به عنوان یک منطقه فناورانه اصلی و مکانی برای نوآوری‌های مخترعان از سراسر جهان است.

وی در ادامه گفت: سیستم ثبت اختراع اروپا نه تنها شرایط لازم برای مخترعان سراسر جهان برای بروز خلاقیت‌هایشان را تامین می‌کند، بلکه آن‌ها را تشویق می‌کند فعالیت‌های تحقیقاتی‌ خود را تقویت کرده و در موفقیت اقتصادی این قاره دارای 600 میلیون نفر جمعیت، سهیم باشند. به گفته باتیستلی، این نوآوری‌ها بار دیگر نشان می‌دهند توسعه اقتصاد اروپا در توانایی نوآورانه آن نهفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا